به گزارش پارس به نقل از فارس ،محمود واعظی در مراسم بهره‌برداری از 4 پروژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهارداشت: بودجه رگولاتوری امسال 4 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 6 برابر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صدور 10 پروانه جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد.

وی گفت: مردم نسبت به آنچه که در این حوزه اتفاق می‌افتد آگاهند و در هیچ خانه‌ای نیست که یک بازرس نداشته باشیم، مردم اتفاقات مربوط به اینترنت و تلفن را خوب می‌شناسند و از تعرفه‌ها و کیفیت خبر دارند.

وی رگولاتوری را پلی بین مردم و دستگاه‌های سرویس دهنده خطاب کرد که باید حقوق دو طرف را تامین کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آماری درباره مقایسه ضریب بهره‌وری فرکانس در ایران و جهان گفت: بهره‌وری فرکانس در ایران 1.6 و در برخی کشورها بالای 10 است. علاوه بر این در برخی کشورهای غربی فرکانس آنقدر با ارزش است که ضریب بهره‌وری فرکانس در آنها به 40 تا 50 می‌رسد.

واعظی گفت: این امر بر لزوم استفاده بهینه از فرکانس تاکید دارد اما استفاده از فرکانس در ایران با همان نگاه سنتی انجام می‌شود زیرا فرکانس‌هایی را در زمان جنگ به برخی دستگاه‌ها واگذار کرده‌ایم که تا الان آن را حفظ کردند همچنین صدا و سیما فرکانس‌هایش را تاکنون حفظ کرده است در حالیکه اگر برخی فرکانس‌ها آزاد شوند و برای مثال در اختیار اپراتورهایی که اکنون می‌خواهند نسل سوم و بالاتر را ارائه کنند قرار گیرد بسیار برای آنها به صرفه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تجهیزاتی که با استانداردهای روز جهانی تطابق ندارد، وارد کشور شود.

وی گفت: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی شامل حمایت از بخش خصوصی، تولید داخل و پژوهش‌ بومی است. به عنوان یک دانشگاهی که تمام عمرم را با علم و پژوهش سر و کار داشتم معتقدم که ایرانی‌ها استعداد خوبی دارند. در دانشگاه کالیفرنیا که در رشته الکترونیک و مخابرات تحصیل می‌کردم ایرانی‌ها جزء چند نفر اول از نظر سهم مطالب و نمره بودند همچنان که ایرانی‌هایی که به دلیل ناملایمات به شرکت‌های بزرگ خارجی می‌روند در زمان کوتاهی جزء کارشناسان و مدیران برتر آنها می‌شوند.

وی گفت: در کشورهای غربی به هیچکس امتیاز الکی نمی‌دهند مگر اینکه در آنها قابلیتی ببینند.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: در حال فراهم کردن مقدمات هستیم که در سال‌های آینده وارد نسل پنجم تلفن همراه شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اکنون که راه‌اندازی نسل‌های بالاتر تلفن همراه را پیش رو داریم بیش از هر زمان دیگری نیازمند تولید محتوا هستیم و از چند ماه پیش به دنبال این بودیم که تولیدکنندگان محتوا حقوق مالکیتی محفوظ داشته باشند.