به گزارش پارس، احمد پورفلاح در گفت‌و‌گو با اقتصاد نیوز با بیان اینکه در گوشه‌ای از بسته حمایتی دولت که برای خروج از رکود تدوین شده بندهایی از لایحه حمایت از تولید آمده است، اظهار کرد: از آنجایی که بندهایی از لایحه حمایت از تولید در این بسته 177بندی آمده، بنابراین موضوع ادامه بررسی لایحه حمایت از تولید منتفی می‌شود. اما به این ترتیب به بخش تولید کشور ظلم می‌شود، زیرا از نظر من برای اجرایی شدن این بسته پنج سال زمان نیاز است و امکان ندارد ظرف 18 ماه اجرایی شود.


پورفلاح با اشاره به اینکه هنوز تیم اجرایی بسته حمایتی دولت تدوین نشده است، گفت:28 بند این بسته حمایتی که قرار است از سوی مجلس تصویب شود بسیار زمان‌بر است. لایحه حمایت از تولید الان مدت‌هاست که در سرگردانی به سر می‌برد، آن‌وقت چه طور است مجلس سریعاً این 28 بند را تصویب کند؟

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه البته ابویی‌مهریزی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که لایحه حمایت از تولید به دولت رفته و ظاهراً قرار است جداگانه و به موازات بسته حمایتی دولت پیش برود، اظهار کرد:اما آقای نیلی، مشاور رئیس‌جمهور اعلام کرده از آنجایی که بعضی از بندهای لایحه حمایت از تولید در بسته وجود دارد، نهایتاً لایحه از دستور خارج می‌شود که البته مورد اعتراض ماست.

او با تاکید بر این که در صورت از دستور کار خارج شدن لایحه حمایت از تولید اگر قرار است به بندهای بسته حمایتی دولت اولویت رسیدگی داده شود باید اول بندهای مرتبط با لایحه حمایت از تولید بررسی شود، اظهار کرد: سال 1390 این لایحه به دلیل نیاز تولید به حمایت فوری تدوین و به مجلس رفت که نهایتاً از گردانه خارج شد.

پورفلاح با اشاره به روندی که این لایحه از زمان دولت دهم تاکنون طی کرده است، اظهار کرد: برای ما شوک بزرگی بود که اعلام کردند بحث این لایحه منتفی است که البته اظهارات در این زمینه متناقض است؛ از سویی مشاور رئیس‌جمهور از منتفی شدن آن خبر می‌دهد و از سویی دیگر قائم‌مقام وزیر صنعت از ادامه حرکت آن خبر داده که به دنبال این هستیم در جلسه شورای معاونان در هفته آینده اعتراض خود را به گوش وزیر صنعت، معدن و تجارت برسانیم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران افزود: باید تکلیف این لایحه بعد از سه سال مشخص شود، زیرا استراتژی اقتصاد کشور است و نمی‌توان با روی کار آمدن یک بسته سیاستی جدید آن را کنار گذاشت.

او با بیان اینکه امیدوارم بسته حمایتی دولت و لایحه حمایت از تولید به موازات هم در جریان باشند، تصریح کرد: اجرای بسته حمایتی زمان‌بر است و بخش تولید ما اصلاً تحمل ادامه به این شکل را ندارد که همش امید و امید و امید.

پورفلاح در پایان با تاکید بر اینکه در این شرایط ممکن است کاسه صبر تولیدکنندگان لبریز شود، گفت: در این شرایط اشتغال هم بیش از پیش آسیب می‌بیند و برای حل معضل بیکاری هم شده نباید حمایت ویژه از تولید را نادیده گرفت.