به گزارش پارس به نقل از فارس، سیدحسین هاشمی در جلسه هماهنگی ادارات دولتی برای کاهش مصرف انرژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چند مدت گذشته نیروگاه جدید و بخش تولیدی جدیدی در تهران ساخته نشده است ولی شاهد مصرف انرژی نسبت به سنوات گذشته هستیم.

وی ادامه داد: ادارات مؤظفند ماهانه میزان مصرف برق و آب مشخص خود را گزارش دهند و هر دستگاهی به نسبت سنوات گذاشته کاهش مصرف داشته باشد تشویق و دستگاه هایی که در مصرف انرژی کوتاهی کرده باشند تذکر می‌گیرند.

وی یادآور شد: براساس مصوبه هیأت دولت برج‌هایی که در تهران ساخته می‌شوند باید مجهز به سیستم CHP باشند تا کمتر انرژی مصرف شود.

استاندار تهران بیان داشت: امروزه در رسانه‌ها نسبت به کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمتر پرداخته می‌شود و باید وزارت نیرو در این خصوص اقدام کند.

هاشمی افزود: براساس آمارها سالانه 200 هزار مشترک برق در شهر تهران اضافه می‌شود در صورتی که باید نسبت به کاهش جمعیت در شهر و استان تهران اقدام شود.

وی افزود: در کمیسیون خاص تهران و کلانشهرها نیز بحث کاهش جمعیت استان تهران و جلوگیری از ازدیاد جمعیت استان تهران مورد بررسی قرار گرفته ولی این معضل از طریق برنامه‌های کوتاه‌مدت به سرانجام نمی‌رسد بلکه باید برنامه‌های کوتاه‌مدت تبیین شود.

استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران امروز در شرایط ناسالم قرار دارد و اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم شده است.

وی افزود: در حال حاضر گردوغبارها نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرده است و مردم در این روزها بیشتر رعایت کنند.

هاشمی گفت: در صورتی که به شرایط هشدار و اضطرار آلودگی هوا نزدیک شویم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل می‌شود.

هاشمی ضمن تکذیب خبر جیره‌بندی آب در استان تهران اظهار داشت: امسال با کاهش نزولات الهی مواجه بودیم و شاهد کم‌آبی در استان تهران هستیم که با مدیریت درست و کاهش مصرف آب به میزان 20 درصد در هر خانواده مشکل حادی در آینده نخواهیم داشت.

استاندار تهران درباره بارور کردن ابرها نیز اظهار  داشت: این طرح مطرح است ولی ما از این طرح تاکنون برداشت خاصی نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر مبارزه با ساخت‌وسازهای حاشیه‌ای بستر رودخانه اظهار داشت: وضع ما نسبت به سال گذشته در خصوص برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز به شدت کنترل شده است و روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاهش پیدا کرده است.

هاشمی بیان داشت: 860 واحد غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها تخریب شده و واحدهای صنعتی و صنفی که در بستر رودخانه‌ها فعالیت می‌کردند نیز از طریق قانون با آنها برخورد خواهد شد.