به گزارش پارس ، محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره قیمت شیر گفت: شیر 1440 تومانی هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که به صورت رسمی ابلاغ نشود آنچه برای ما ملاک است شیر 1110 تومانی است.

 وی ادامه داد:حتی مصوبه ستاد تنظیم بازار در12 تیرماه 92 مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود به صورت زبانی بود و هیچ مصوبه ای به هیچ نهادی ابلاغ نشد. آن زمان هم دامداران با آزاد سازی قیمت شیر مخالفت کردند و معتقد بودند که قیمت اگر آزاد شود،کارخانه‌ها به هر قیمتی که صلاح ببینند از ما خریداری می کنند.

 اسماعیلی با بیان اینکه دولت باید شرایط را به گونه ای فراهم کند که قدرت خرید مردم افزایش یابد گفت:35 درصد سفره مردم محصولات لبنی است.

وی با بیان اینکه مصرف لبنیات از اسفند سال گذشته تا کنون کاهش 30 درصدی داشته است اظهار کرد:در همه کشورها از تولید شیر حمایت می‌شود، تا سرمایه‌گذاری انجام و این محصول مهم را که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، تولید شود.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی بیان کرد: باید محاسبه کنیم که با توجه به افزایش هزینه مالیات ارزش افزوده، افزایش حقوق و سایر هزینه های رخ داده، دولت چه میزان یارانه بدهد، تا قیمت شیر از میزان کنونی بالاتر نرود.دولت باید برای شیر یارانه تعیین کند در غیر این صورت بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل می کنند.

 وی با بیان اینکه شواهد حاکی از آن است که یارانه قراراست به شیر مدارس تعلق گیرد افزود: همچنین دولت برای حمایت از این صنعت باید ارزش افزوده و برخی هزینه‌ها را از تولید کننده کم کند، تا بتواند قیمت تمام شده را نگه داشته یا پایین بیاورد.بسیاری ازکارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند . بسیاری از کارخانه ها توان خرید ندارند و گاهی محصولات به فروش نمی رسد. دولت باید تدابیری بیندیشد که میزان مصرف افزایش یابد. 

اسماعیلی درباره یارانه به صنعت شیر گفت:یارانه 2500 میلیارد تومانی دولت برای کمک به تثبیت قیمت شیر خام هنوز اجرایی نشده است و این در حالی است که برخی کارخانه‌های لبنیات در حال تعطیلی هستند.