به گزارش پارس، داود زارعیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تعرفه تلفن همراه از 10 سال گذشته بدون تغییر بوده است، اظهار کرد: در راستای بحث‌های چند وقت اخیر باید گفت که تغییر تعرفه‌های مکالماتی همراه اول بعد از 10 سال صورت گرفته در صورتیکه همین بحث در زمینه تلفن‌های ثابت نیز مصداق دارد اما در آنجا با وجود هم‌کدسازی شاهد کاهش تعرفه نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: تغییر تعرفه‌های شرکت ارتباطات سیار قانونی و در راستای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است زیرا در آنجا سقف تعرفه را برای مکالمات، 599 ریال در نظر گرفته اما همراه اول تعرفه 570 ریال را اتخاذ کرده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که گویا وزیر ارتباطات از چنین تغییری در تعرفه‌ها گلایه‌مند است و اعتقاد دارد که این کار موجب افزایش هزینه مکالماتی مردم شده، آیا برنامه‌ای برای تعدیل تعرفه‌ها در دستور کار مخابرات و هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار هست؟، گفت: علاوه بر اینکه تعرفه‌های خود را در راستای تعامل بیشتر با مشترکان، کمتر از سقف تعیین شده در مصوبات کمیسیون دولتی تنظیم مقررات ارتباطات قرار دادیم، در نظر داریم تا سبد تعرفه‌ای را برای مشترکان شرکت مخابرات تعریف کنیم.

زارعیان با تأکید بر اینکه بسته‌های تعرفه‌ای ما شامل تمامی مشترکان ثابت و سیار (همراه اول) می‌شود، اذعان کرد: این بسته‌ها در واقع امتیازاتی برای مشترکان ماست که چند و چون آن را در آینده نزدیک اعلام می‌کنیم.

وی همچنین افزود: سبد تعرفه‌ای، امری رایج در دنیاست که اپراتورها مدل‌هایی برای آن ارائه داده‌اند و به این شیوه است که مشترکان به ازای خرید یک بسته از مزایایی چون تعرفه واحد مکالمات در ساعات پیک و غیرپیک و استفاده نامحدود از اینترنت در بازه زمانی تعریف شده، بهر‌مند می‌شوند.

معاون شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که امکان تغییر تعرفه‌های ارتباطی نیز وجود دارد؟، گفت: تعرفه‌ها طبیعتا تغییر نمی‌کند اما وقتی سبد ارائه کنیم، میانگین هزینه مشترکان کاهش می‌یابد.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: به عقیده من دولت موضعی در برابر تعرفه‌ها نگرفته زیرا خود وزیر ارتباطات هم اعلام کردند که تعرفه ها قانونی است اما بهتر است شیوه‌ای اتخاذ گردد تا نظر مشترکان جلب شود؛ در این راستا بسته‌های تعرفه‌ای می‌تواند راهکار جلب رضایت مشترکان باشد.