به گزارش پارس به نقل از مهر ؛ عبدالرضا موسوی با اشاره به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از اواسط خردادماه، گفت: در حال حاضر قیمت‌ها براساس روز، ساعت، فصل و دیگر موارد تعیین می‌شود و ممکن است در برخی مواقع قیمت‌ها ارزان تر از قبل هم تعیین شود.

او با بیان اینکه در برخی مواقع که زمان پیک سفر است قیمت‌ها با دیگر زمان ها متفاوت است، گفت: در جریان اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مسافرانی که بار ندارند می توانند بلیت ارزان تری را خریداری کنند و یا اینکه کترینگ برای برخی سفرها حذف می شود تا نرخ بلیت ارزان تر باشد.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بنابراین نرخ بلیت هواپیما و شرایطی که برای هر سفر وجود دارد بستگی به ابتکار عمل ایرلاین‌ها و سیاست‌های اقتصادی آنها دارد و هرمسافری می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، قیمت های متفاوتی را انتخاب کند.

موسوی با بیان اینکه ورود به هر مسیر برای ایرلاین ها آزاد است، گفت: دولت هم تمامی کمک ها به ایرلاین‌ها از جمله تخفیفات هزینه‌های فرودگاهی و اختصاص ارز را قطع کرده است و دیگر امکاناتی به شرکت ها تعلق نمی‌گیرد بنابراین فقط عرضه و تقاضا در بازار است که نرخ بلیت ها را مشخص می کند.

او با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت‌ها حق حذف هیچ یک از مسیرهای پروازی را ندارند، گفت: شرکت ها باید پرواز مسیرهای قبلی خود را تاپایان سال ادامه دهند اما پیشنهاد ما اینست که برای مسیرهای کم مسافر از سوی دولت تسیهلاتی تعلق بگیرد.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به نفع مردم و ایرلاین‌ها است، گفت: با اجرای این قانون، نرخ بلیت برای هواپیماهایی جدید و نو با دیگر هواپیماها متفاوت است و هر مسافر می تواند با یک نرخ سفر کند.

موسوی با بیان اینکه این اقدام باعث تشویق ایرلاین ها برای خرید هواپیماهای جدید می شود، گفت: دولت تلاش زیادی برای اجرای این قانون داشت و امیدواریم که نتایج مثبت اجرای این طرح به زودی در صنعت مشخص شود.

او در خصوص اخذمابه التفاوت از برخی مسافران توسط آژانس‌ها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی و آژانس های فروش بلیت نمی‌توانند بابت بلیت‌هایی که از قبل فروخته شده مابه التفاوت پرداخت کنند بنابراین مسافرانی که با این مشکل مواجه شدند می‌توانند به واحد بازرگانی ایرلاین مراجعه کنند.