به گزارش پارس، ˈالهام امین زادهˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در خرم آباد، افزود: برهمین اساس کار مستند سازی و صدور پلاک ثبتی این املاک آغاز شده، زیرا نداشتن سند و بحث بهره برداری املاک غیرمنقول دستگاه های اجرایی، عامل اصلی بروز اختلاف میان آنها در کشور شده است.


وی اظهارکرد: درهمین راستا تاکنون 177 هزار و 18 جلد سند در کشور صادر شده که از این تعداد چهار هزار و 198 سند مربوط به لرستان است.

امین زاده گفت: نبود سند مالکیت زمین علاوه بر ایجاد برخی مشکلات حقوقی، موجب می شود دستگاه های اجرایی نسبت به انجام کارهای عمرانی و تغییرات ظاهری در ساختمان ها نیز دچار مشکل شوند.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: در سفر استانی دولت به لرستان نیز مشکل زمین دانشگاه پیام نور این استان بررسی، و مقرر شد مستند سازی این ملک انجام و نتیجه آن بزودی اعلام شود.

وی همچنین در خصوص مشکل واگذاری زمین دانشگاه آیت ا... بروجردی گفت: کمیسیون مستند سازی از محل دیدن کرده و با توجه به اختلاف میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص این دانشگاه، نتیجه بررسی کمیسیون مستندسازی به کمیسیون لوایح ارسال ، و تصمیم گیری خواهد شد.

پنجمین سفر استانی دولت تدبیر و امید از چهارشنبه با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به لرستان آغاز و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

معاون حقوقی رییس جمهوری همراه کاروان تدبیر و امید به لرستان سفر کرده است.