به گزارش پارس به نقل مشرق ؛ برنامه پایش شب گذشته در پیگیری سوژه های ارسالی برای پایش مردمی ، نتیجه پیگیری علت مسدود شدن باند دوم محور ماهشهر به امیدیه را برای بینندگان تشریح کرد.

4JFFzJcgaWNN

در هفته های گذشته یکی از بینندگان این برنامه با ارسال تصاویری از باند دوم جاده ماهشهر – امیدیه در توضیح تصاویر ارسالی گفته بود: جاده ماهشهر امیدیه هنوز یک ماه نیست افتتاح شده ولی نشست کرده و مسدود شده است.

 برنامه پایش در پیگیری این سوژه ارسالی از بینندگان ، این هفته جوابیه اداره راه و شهرسازی را منتشر کرد که در ان آمده است:

باند جدید جاده ماهشهر به سمت امیدیه به طول 45 کیلومتر جزء طرح‌های مهر ماندگار دولت قبل بوده که توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرما و با انتخاب شرکت فرج راه شادگان به عنوان پیمانکار اجرا گردید. در بهمن ماه سال 92 و با اعلام شرکت بازگشایی جاده انجام شد منتهی بعد از حدود یک ماه در طول 24 کیلومتر از سمت ماهشهر نقاطی از جاده دچار نشست و آسیب‌دیدگی شد. لذا با تصمیم مقامات جاده مسدود شد.

FTLXFcv8E8CD

نکته جالب توجه در جوابیه اداره راه و شهرسازی این است که شرکت مناطق نفت خیز و اداره راه و شهرسازی هیچ‌کدام از برخورد با پیمانکار قبلی سخنی به میان نیاورده و آمده است: آخرین اطلاع و پیگیری حاکی از مراحل انتخاب پیمانکار جدید جهت بازسازی جاده می‌باشد.

پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران پیش‌تر در گفتگویی  با عبدالله موسوی  مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اعتبار لازم برای اجرای این طرح را 350 میلیارد ریال عنوان کرده بود.

به گزارش مشرق، باند دوم محور ماهشهر به امیدیه بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید که کمی پس از افتتاح این محور، به دلیل حفره‌های عمیق ایجاد شده در این جاده و خرابی آسفالت این مسیر، حوادث رانندگی متعددی رقم خورد، که به همین دلیل این جاده مسدود و باند قدیمی به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شود.