به گزارش پارس ؛ محسن نریمان در گفت و گو با  فارس در خصوص جزئیات مسکن مشارکتی گفت:مسکن مشارکتی تولید مسکنی است که آورده یک طرف می‌تواند زمین و آورده طرف دیگر می‌تواند هزینه ساخت باشد.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید ساخت مسکن مشارکتی شروع شده است، درخواست‌های آن مرتب در حال ارائه است و هیأت مدیره شهرهای جدید در این خصوص جلسات متعددی را برگزار می‌کند.

*مسکن مشارکتی می‌تواند تماما مسکونی و یا تجاری، مسکونی و خدماتی باشد

نریمان خاطرنشان کرد:متقاضیان زیادی برای مسکن مشارکتی مراجعه کرده‌اند که آورده آنها همان هزینه ساخت و آورده شهرهای جدید هم زمین است و این پروژه می‌تواند تماما مسکونی و یا تجاری، مسکونی و خدماتی باشد.

*مسکن مشارکتی با مسکن های حمایتی و اجتماعی متفاوت است

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: مسکن مشارکتی در حال حاضر آغاز شده است و در حال اقدام است البته این مدل مسکن مشارکتی با مسکن‌های حمایتی و اجتماعی که بعدا قرار است از راه برسد متفاوت است.

*مسکن مشارکتی برای اقشار متوسط به بالا

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های مسکن مشارکتی تدوین شده است گفت: در شهرهای جدید چون آورده زمین دست به نقد است آمادگی برای تولید مسکن مشارکتی برای اقشار متوسط و رو به بالا را داریم.

نریمان تاکید کرد: تمام وقت ما را پروژه مسکن مهر آنچنان  گرفته و تسخیر کرده است که هرچقدر هم دوندگی کنیم باز هم کار هست، بنابراین باید این پروژه تمام شود. اولویت ما هم فعلا تکمیل واحد‌های مسکن مهر است و باید تعهدات دولت قبلی را با شیوه دولت یازدهم جواب بدهیم.

وی ادامه داد:دولت یازدهم به ساخت مسکن خالی بسنده نمی‌کند چرا که باید طرح‌های زیربنایی و روبنایی و فضای سبز و آموزشی تامین شود، بنابراین به هر صورت اولویت ما تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است.

*اسامی شهرهای جدیدی که مسکن مشارکتی در آن ها ساخته می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در پرند و پردیس نمونه‌هایی از مسکن‌های مشارکتی را از قبل هم شروع کرده بودیم و الان هم طرح‌های جدیدی را هم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در شهرهای فولاد‌شهر، هشتگرد، گلبهار ، صدرای شیراز و بهارستان اصفهان هم اقداماتی از این دست خواهیم داشت.

*برخی از واحد‌های مسکن مشارکتی که از قبل آغاز شده بود در حال تحویل است

نریمان در پاسخ به این سوال که چه تعداد مسکن مشارکتی در حال حاضر در حال ساخت است،گفت: برخی از واحد‌های مسکن مشارکتی که از قبل آغاز شده بود در حال تحویل است.

وی افزود: در گذشته و هم‌اکنون هم هستند آدم‌های عادی که با مراجعه به سازندگان که زمین خود را در اختیار او قرار می‌دهند به عنوان مثال از 4 واحد مسکونی 2 واحد مسکونی را مالک بردارد.

وی اضافه کرد: در مسکن مشارکتی نیز از این شیوه داریم استفاده می‌کنیم که تعداد و میزان واحد مسکونی نیز به زودی منتشر و اعلام می‌شود.

*مسکن مشارکتی یک طرح مردم محور است 

وی تصریح کرد: مسکن مشارکتی یک طرح مردم محور است و طرف را به بانک معرفی می‌کنیم و دولت یک ناظر عالی است.

نریمان گفت: ما در طرح‌های جدید مردم محوری را ملاک عمل قرار دادیم و وقتی قرارداد می‌بندیم طرف مقابل برای دریافت وام اقدام می‌کند و دولت سهم خود را که به عنوان مثال 40 درصد از واحد‌های مسکونی یا تجاری (کلید در دست) پروژه را تحویل می‌گیرد و سپس متقاضیان واقعی این واحد‌ها را شناسایی و به آن‌ها این واحد‌های مسکونی را تحویل می دهیم.