روزهای پایانی بهار که می رسد بسیاری از شهروندان که قصد جا به جایی دارند زمان زیادی را در واحد های مشاوران املاک سپری می کنند تا بتوانند مسکن مناسبی برای خود دست و پا کنند.

به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین بر اساس آماری که هر ساله منتشر می شود بیشترین فصل جا به جایی در پایان بهار و روزهای گرم تابستان صورت می گیرد چرا که با سر آمدن امتحان های مدارس مناسب ترین زمان برای تغییر واحد مسکونی است. همین جا به جایی نیز سبب رونق بیشتر خرید و فروش و اجاره واحد های مسکونی است.

در همین رابطه حسان عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک ضمن تایید فرا رسیدن زمان جا به جایی شمار قابل توجهی از شهروندان از سیر نزولی اجاره بها خبر داد.

عقبایی گفت: « در حال حاضر شاهد کاهش قیمت در بخش مسکن هستیم. البته این نزول قیمت به روزهای اخیر باز نمی گردد. خوشبختانه دولت یازدهم توانست نرخ تورم را کنترل کند. در کنار کنترل و کاهش میزان تورم شاهد این بودیم که حجم زیادی از واحد های خالی به دلیل اینکه خواب سرمایه بیش از این توجیه اقتصادی نداشت به بازار اجاره بها راه پیدا کرد. دلیل این کار هم منطقی بود چرا که نگه داشتن واحد های مسکونی خالی سبب افت سرمایه می شد و همین امر مالکان را به سویی سوق داد که واحد های مسکونی شان را به بخش اجاره وارد کنند.

بر اساس گفته های رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تدابیری که توسط دولت یازدهم به کار گرفته شده است دیگر نباید شاهد عرضه مسکن با قیمت های غیر متعارف بود.

عقبایی افزود: در شرایطی که شاخص های اقتصادی از رونق خبر می دهند قاعدتا احتکار واحد های مسکونی به صرفه نیست و نمی توان برای آن تو.جیه اقتصادی در نظر گرفت.