به گزارش پارس به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در بدو ورود به خرم آباد در جمع خبرنگاران درباره بحث اشتغال در استان لرستان گفت: بیکاری یکی از چالش های اصلی کشور است و اختصاص به استان لرستان ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع با مساله رکود متقارن شده و باید کشور از این وضعیت خارج شود که خروج از این وضعیت جز با سرمایه گذاری و فعال شدن بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

جهانگیری تصریح کرد: در استان لرستان هم باید این کار انجام شود؛ این استان استعدادهای زیادی هم از نظر منابع طبیعی، آب، کشاورزی و معادن و هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: استان لرستان در مرکز کشور واقع شده و با استان های زیادی ارتباط دارد و تفاوتش با استان های مرزی که عنوان محرومیت به خود گرفته اند زیاد است.

وی اضافه کرد: هزینه حمل و نقل برای انتقال محصول به بازار در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان زیاد است اما در استان لرستان این شرایط وجود دارد که به راحتی به بازارهای تهران، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ کشور دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: به نظر من با توجه به مجموعه شرایط استان لرستان زیبنده نیست که نرخ بیکاری استان این میزان بالا باشد؛ باید هم دولت و هم مردم همت کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در مورد سد معشوره گفت: سد معشوره در دستور کار شورای عالی آب است و در جلسه قبل نیز جزو موارد دستور بود که فرصت رسیدگی به آن میسر نشد و حتما جزو کارهایی است که باید رسیدگی و حل کنیم.

معاو اول رییس جمهوری صبح امروز به منظور انجام سفر پروژه ای وارد شهرستان خرم آباد شد و قرار است در این سفر ابتدا کارخانه داروسازی دامی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا را افتتاح کند و پس از آن از پروژه ملی آزادراه خرم آباد - اراک بازدید داشته باشد و همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت کند.