به گزارش پارس به نقل از فارس، وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول در پاسخ به گلایه برخی مشترکان از افزایش مبالغ قبوض این دوره پس از اجرای طرح یکسان‌سازی تعرفه‌های همراه اول، اظهار داشت: تغییر مبلغ قبوض مشترکان در این دوره با توجه به نوع استفاده متفاوت بوده است.

مدیرعامل همراه اول ادامه داد: علاوه بر مکالمه، موارد مختلفی از جمله رومینگ بین‌المللی، ارزش افزوده، GPRS و مالیات در قبوض تاثیر گذار است.

وی افزود: برای مثال در سال 93، مالیات ارزش افزوده از 6 درصد به 8 درصد افزایش یافته است.

دیگر غیر از مکالمه رشد کرده است،‌ برای مثال برای مشترکانی که فقط مکالمه شهری داشته‌اند، هزینه قبض در این دوره بیش از 25 درصد رشد کرده است؛ زیرا نرخ موثر تلفن همراه دائمی به طور میانگین 6 درصد رشد کرده است. نرخ قبلی 53 تومان بوده و نرخ جدید 57 تومان است.

مدیر عامل همراه اول ادامه داد: همچنین اگر تمامی مکالمات بین‌شهری بوده است، در این دوره مبلغ قبوض کاهش یافته است؛ زیرا نرخ هر دقیقه از 76 تومان به 57 تومان کاهش یافته است.

وی گفت: هزینه یک مکالمه معمول با احتساب شهری، بین‌شهری و جابه‌جایی میانگین 6 درصد افزایش یافته است؛ به این ترتیب صدوقی افزایش 2 یا 3 برابری هزینه قبوض همراه اول در این دوره را تکذیب کرد.

*هشدار نسبت به مصرف ناآگاهانه دیتا در گوشی‌ هوشمند

صدوقی همچنین در مورد افزایش ناخواسته هزینه قبوض سیم‌کارت دائمی در پی مصرف دیتا در گوشی‌های هوشمند، گفت: بسیاری از اپلیکشن‌های موبایل به طور ناخواسته اقدام به استفاده از اینترنت و دانلود و به روز رسانی می‌کند؛ به مشترکانی که از اپلیکیشن مبتنی بر دیتا استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم، بسته دیتا که حداکثر ماهی 10 هزار تومان است، را فعال کنند، زیرا مشترکانی بوده‌اند که بدون استفاده خود خواسته از اینترنت مبالغ زیادی را بابت کارکرد، این اپلیکشن‌ها پرداخت کرده‌اند.

*اولویت ارائه نسل 3 در شهرهای پرمصرف دیتا/هسته شبکه همراه اول برای نسل 3 و 4 آماده می‌شود

مدیر عامل همراه اول همچنین با اشاره به ارائه خدمات نسل 3 از سوی این اپراتور گفت: در مرحله نخست این خدمات در 10 کلان شهر ارائه خواهد شد و شهرهای پرجمعیت و دارای ترافیک بالاتر GPRS در اولویت ارائه 3G هستند.

وی یادآور شد: ابتدا باید فرکانس واگذار شود، تا در چارچوب فرکانس سفارش را نهایی کنیم. زمان بسیار کوتاه است، اکنون در اوایل خرداد هستیم و باید در شهریور 93 سرویس را ارائه کنیم. پیش‌بینی این بود که در اردیبهشت مجوزها حاضر می‌شود و می‌توانیم با جدیت در 3 ماه باقی مانده کار را دنبال کنیم، تا این لحظه هنوز مجوزها حاضر نشده، اما اصول حاکم مصوب شده است.

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: سفارش اولیه 3G است، اما سفارش 4G هم داریم و شبکه را برای نسل 3 و نسل 4 در بخش CORE آماده می‌کنیم.