به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در شورای زکات استان بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه زکات در جامعه و نقش آن در رفع فقر، اظهار کرد: زکات فقط اهداف اقتصادی را دنبال نمی‌کند بلکه در عرصه سیاست، فرهنگ و اجتماع هم نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه زکات موجب نزدیکی قلوب را فراهم می آورد تصریح کرد: زکات قلب‌ها را متمایل به اسلام کرده و به افراد اجازه می‌دهد تا در مورد اسلام بیشتر فکر کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه سال گذشته  270میلیارد تومان از محل زکات در کشور جمع آوری شد گفت: سال گذشته برای دریافت زکات 180 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با 90 میلیارد تومان افزایش به 270 میلیارد تومان  رسید.

وی با اشاره به اینکه  قانون زکات برمبنای قرآن تدوین شده تصریح کرد: قانون زکات در کشور در مجلس برمبنای قرآن و مسایل فقهی تدوین و با توجه به گستردگی، شناخت نیازها و محرومیتها از سوی کمیته امداد این نهاد متولی پی‌گیری این فریضه الهی شده و نیروهای عامل آن نیز کمیته امداد و ائمه جمعه سراسر کشور هستند.

تقوی با اشاره به اینکه هم اکنون نمازجمعه در 800 شهر کشور اقامه می‌شود افزود: 800 امام جمعه  امروز در پشتیبانی از پرداخت زکات  فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر مجزا کردن  تبلیغ فرهنگ زکات از سیاست‌های دولت گفت:  پرداخت زکات باید به صورت مجزا تبلیغ شود و نه آن را مشروط به کمک دولت دانست در غیر اینصورت زکات بعنوان معامله حساب می‌شود این درحالی است که این فریضه الهی واجب است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش زکات در یروسامان دادن زنگی فقرا گفت:  اعتبارات  حوزه زکات باید در امور معیشتی مردم نقش داشته باشد زندگی مردم را سامان داد چون فقر برای هر جامعه ای بعنوان بلا تلقی می‌شود.