به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حالی که بارها مسئولین کشور از افزایش قیمت ها با شیب ملایم خبر دادند و گفته شد افزایش قیمت سوخت به تدریج و با شیب ملایم خواهد بود، اعلام نرخ های جدید نشان از افزایش حداقل ۵۰درصدی حامل های انرژی است.
 

حال با در نظر گرفتن افزایش قیمت بنزین معمولی از لیتری ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان هزینه هر باک بنزین برای یک ماشین دست کم بین هفت تا ۳۰ هزار تومان افزایش می یابد. بر این اساس یک ماشین کم مصرف شهری همچون پراید که هر باک ۳۰ لیتری آن با بنزین ۷۰۰ تومانی آزاد در دوره قبل به قیمت ۲۱هزار تومان پر می شد، اکنون باید برای همین ماشین با ظرفیت باک ۳۰لیتری با بنزین ۱۰۰۰ تومانی آزاد حداقل ۳۰ هزار تومان پرداخت شود.

 

همچنین گفته می شود ماشین های چندصد میلیون تومانی نیز باک های بزرگ تر و مصرف بیشتری دارند، بنابر این صاحبان این وسایل نقلیه نیز باید برای ماشین با ظرفیت باک ۶۰لیتر، معادل ۳۰هزار تومان نسبت به گذشته بیشتر بپردازند. وسیله نقلیه شخصی با ظرفیت باک ۶۰ لیتر در دوره قبل حدود ۴۲ هزار تومان پرداخت می کرد، اما حال باید برای مصرف بنزین با همین باک حداقل ۶۰هزار تومان، یعنی حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر پرداخت کند.