به گزارش مهر، محسن رضایی عصر پنجشنبه در مراسم ۲۸مین سالگرد شهادت سردار شهید نورالله یزدانپناه در یاسوج اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ بارها وفاداری خود را به اسلام و ایران به اثبات رسانده اند.

وی افزود: از آریوبرزن سردار قهرمان لر تاکنون این مردم در برابر هجوم بیگانگان ایستادند و سر تعظیم فرود نیاوردند.

آیت الله العظمی ملک حسینی مرجع و مجاهد بود

وی به نبردهای عشایر این استان در برابر رضا شاه در جنگ تنگ تامرادی اشاره کرد و بیان داشت: عشایر این منطقه در آن جنگ استبداد را پشت دیوار نگه داشتند و لازم است این حماسه ها با تولید فیلم و کتاب ماندگار شود.

رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره نماینده فقید ولی فقیه در استان گفت: آیت الله العظمی ملک حسینی مجاهدی فی سبیل الله و در عین حال یک مرجع تقلید بزرگ بود که در یک دستش اسلحه و در دست دیگرش قرآن بود و ما کمتر چنین شخصیتی در کشور داشتیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به فداکاریهای ملت ایران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس ملت ایران دستاوردهای بزرگی در برابر دشمنان به دست آورد و امروز همه توانمندی کشور را مدیون اقدامات آن روز جوانان انقلابی و ایثارگر هستیم که شهید نورالله یزدان پناه یکی از آن ها به شمار می رود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در این جنگ ملت ایران توانست یک تهدید بزرگ را به فرصتی بزرگ بدل سازد و نه تنها در این جنگ شکست نخورد و سرزمین های اشغال شده خود را بازپس گرفت بلکه ایران را به یک قدرت بین المللی بدل کرد که هیچ موشک، بمب اتمی و  … نمی تواند از آسمان امنیت ایران عبور کند.

فرمول دفاع مقدس در جنگ اقتصادی راهگشاست

رضایی با اشاره به تحریم ها گفت: در جنگ اقتصادی و تحریم ها نیز باید فرمول دفاع مقدس و انقلاب را بکار ببریم و به جوانان و سرمایه های کشور اعتماد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اقتصاد مقاومتی را دفاع مقدس و جهادی دیگر دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست که به مردم بگوییم تحمل کنند بلکه شکوفا کردن اقتصاد ایران در شرایط تحریم است.

رضایی با بیان اینکه باید به شعار رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم نه اینکه تنها شعار دهیم، گفت: نباید اینطور باشد که عده ای تنها شعار دهند و شعارها را بر سر دیگران بکوبند و دیگران هم بگویند این حرفها ایده آلی است و نمی شود.

وی افزود: نتیجه این مسئله جز معطلی یک ملت و از دست رفتن فرصتها نیست و باید ملت، دولت و مجلس به رهبر انقلاب لبیک واقعی بگویند.

اصلاح طلبان و اصولگرایان به فکر توسعه استان باشند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین توسعه کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان این استان باید دست به دست هم دهند و تنها به فکر توسعه این استان باشند.

وی با بیان اینکه باید بحث های سیاسی را برای انتخابات گذاشت افزود: نباید مسائل انتخاباتی چهار تا پنج سال استان را درگیر خود کند و آن را در عقب ماندگی نگه دارد.

رضایی ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد تحول و توسعه در این استان لرنشین باشد.