به گزارش پارس،   موید حسینی صدر در گفتگو با مهر شیوه هایی که دولت برای انصراف مردم از دریافت یارانه ناکارآمد خواند و گفت: دولت باید با مردم شفاف صحبت کند تا افرادی که دو حقوقه هستند و درآمد کافی دارند از دریافت یارانه انصراف بدهند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوه توزیع یارانه میان مردم بسیار اشتباه است ایران نیز مانند کشورهای پیشرفته باید این سرمایه را صرف پیشرفت مناطق محروم، روستاها و مرزنشینان کند. نباید این سرمایه صرف بالانشینان شود.

وی تاکید کرد: شخص رئیس جمهور در این خصوص باید با مردم شفاف صحبت کند و برنامه های خود را برای استفاده از سرمایه ای که در نتیجه انصراف مردم است دریافت یارانه آزاد می شود اعلام کند که چه مشکلات و پروژه هایی با این سرمایه قابل حل است.

موید حسینی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم مناطق محروم و مرزنشین هستیم و هیچگاه به مردم حوزه انتخابیه نمی گوییم که یارانه نگیرند.

موید حسینی صدر تاکید کرد: تنها ۳۰ درصد مردم وضع مالی خوبی دارند که می توانند از دریافت یارانه انصراف دهند و انصراف این افراد حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه ملی آزاد می شود که می تواند بخشی از مشکلات را حل کند. عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: دولت با این مقدار سرمایه نمی تواند همه مشکلات را حل کند باید کار اساسی انجام داد.

وی گفت: اصلاح قیمت خوراک پتروشیمی کاری بود که امسال نمایندگان انجام دادند و علیرغم مخالفت برخی اعضای دولت، پول خوبی در جیب دولت گذاشتیم. دولت باید با این شیوه ها درآمد خود را افزایش دهد.