به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فتح الله بیات گفت: برخی وعده می دهند که سال آینده نرخ تورم پایین می آید و به ۲۵ درصد می رسد ولی کسی نمی تواند با اطمینان بگوید که وقتی قیمت حامل های انرژی بالا می رود تورم ۲۵ درصد می شود.

وی با ابراز گله مندی از افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد گفت: اگر ماده ۴۱ قانون کار و بندهای ۱ و۲ قانون رعایت می شد تعیین حداقل مزد کارگران بر مبنای نرخ واقعی تورم صورت می گرفت و سبد معیشت کارگران هم فاصله زیادی تا خط فقر و تورم نداشت.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور بر اساس برآوردهای صورت گرفته دستمزد کارگران در طول سالهای گذشته از رقم واقعی دور مانده و حتی نسبت به خط فقر و تورم فاصله زیادی داشته است.

بیات اظهار کرد: انتظار داشتیم که در دولت یازدهم برخلاف دولتهای قبلی فاصله دستمزد کارگران با تورم و خط فقر کمتر شود تا کارگران در فشار و تنگنا قرار نگیرند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه افزایش کمک هزینه خواربار کارگران در شورای عالی کار گفت: بن خواربار کارگران چندین سال ثابت باقی مانده بود ولی امسال ۵۰ هزار تومان شد و با مصوبه اخیر شورای عالی کار با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۸۰ هزار تومان در سال ۹۳ رسید با این حال حق مسکن کارگران که از سال قبل اضافه شده بود امسال در شورای عالی کار تغییری نکرد.