به گزارش پارس ، سید مسعود میرکاظمی با بیان اینکه درباره صحبت های آقای نوبخت دو نکته مهم باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: نکته اول آن است که عملکرد بودجه روی ۵۵ درصد است و این که می گویند بدون کسری بودجه سال را به آخر رسانده اند بر چه اساسی است؟ یعنی ۴۵ درصد کسری از نظر ایشان عدد کوچک و قابل گذشتی است؟

وی افزود: نکته دوم این است که شایسته بود ایشان با آگاهی و یا صداقت بیشتری با خبرنگاران صحبت می کردند و مسائل برای مردم دقیق تر مطرح می شد، چرا که انضباط مالی وظیفه همه دولت هاست و اگر رعایت نشود، تخلف است، اما اینکه ما تورم را بالای ۳۵ درصد داریم و تورم نقطه به نقطه نیز هنوز هم بالاست، ریشه در چه دارد؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: دلیل این تورم جز خلق پول و تولید نقدینگی است که در این دولت در ادامه دولت قبل اتفاق افتاده است؟

وی ادامه داد: اجازه دهید سؤال شفاف تری بپرسم، در شرایطی که بخش قابل توجهی از دلارهای فروش نفت بلوکه شده و به ایران باز نمی گردد و متاسفانه در مذاکرات ژنو که موضوع اصلی آن همین مسئله بود باز هم اغلب این پول آزاد نشد، چگونه باز هم ریال به خزانه واریز می شود؟

میرکاظمی تصریح کرد: آیا آقای نوبخت پاسخ می دهد که این ریال از کجا تأمین می شود؟ آیا جز این است که پایه پولی را افزایش می دهند و خلق پول می کنند و نقدینگی را بالا می برند و تورم را به مردم تحمیل می کنند؟

وی اضافه کرد: چرا می گوییم بی انضباطی صورت نگرفته و استقراض از بانک مرکزی نبوده است؟ آیا افزایش خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی شبیه استقراض از بانک مرکزی عمل نمی کند؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: اینها سؤالاتی است که جناب آقای نوبخت زیبنده است که آن را برای رسانه ها توضیح دهد که آیا واقعا محتوای عملکرد دولت یازدهم تغییر کرده و یا تنها ویترین عوض شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد همان اتفاقاتی که در دوره قبل و دوره های قبل از آن اتفاق می افتد باز هم در حال اتفاق افتادن است.

میرکاظمی توضیح داد: تاکنون ۵۵ درصد از بودجه مصوب در ۱۱ ماهه امسال محقق شده است و برای ۴۵ درصد بقیه اصلا درآمدی تحقق پیدا نکرده است که آن را هزینه کنند.

وی افزود: وقتی ایشان می گویند کسری بودجه نداشتیم باید نسبت به بودجه مصوب این را اعلام کنند و بگویند که با چه شاخصی کسری بودجه نداریم؟ همین که حقوق کارکنان دولت را پرداخت کنند، کفایت می کند؟

وی با بیان اینکه لااقل نیمی از سال ۹۲، سال عملکرد دولت یازدهم است، اضافه کرد: مدیران دولتی باید بر اساس استنادات و مدارک و واقعیت ها سخن بگویند و وظیفه مجلس است که آن را برای مردم توضیح دهد تا در حوزه اقتصاد کار سیاسی انجام نشود. چرا که اگر در اقتصاد کشور آدرس را غلط بدهیم کسی به دنبال حل مشکل نمی رود و مشکلات پیچیده تر می شود و این ظلم آشکار به مردم است.

وی تاکید کرد: نمایندگان و رسانه ها با پرسیدن این سؤال ها می توانند به شفاف تر شدن مسائل کمک کنند.

  امروز محمدرضا نوبخت در جمع خبرنگاران گفته است: در سیاست های مالی مهمترین نقش را انضباط مالی ایفاء می کند و این مسئله که ما یک هفته مانده به پایان سال بدون استقراض از بانک مرکزی و کسری بودجه سال را به اتمام می رسانیم به دلیل همین انضباط مالی است.