به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید لوله های آلومینیومی H. F در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در تولید رادیاتور، تولید قطعات این محصول بود اظهار داشت: تا پیش از این مواد اولیه لوله های رادیاتور به صورت صد درصدی از کشورهای اروپایی وارد می شد.

وی افزود: ساخت داخل این رادیاتور قطعا باعث کاهش قیمت می شود چرا که تمام قطعات این محصول در داخل به صورت صد در صدی تولید می شود.

به گفته مدنی۱۵ تا ۲۰ درصد این محصول صادر می شود و به تدریج به خودکفایی ارزی خواهد رسید.

مدیر عامل سایپا در خصوص تأثیر استاندارد یورو ۴ در قیمت نهایی خودرو تصریح کرد: قبلا مسئله قیمت خودروهایی که با یورو ۴ تولید می شدند در سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و شورای رقابت حل شده است در واقع تفاوتی در قیمت خودروهای یورو ۴ و یورو ۲ وجود ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در مسئله قیمت گذاری خودرو تابع سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم گفت: تمام تلاش ما این است با افزایش تولید و کاهش هزینه های سربار قیمت نهایی خودرو را کاهش دهیم ولی به هر حال قیمت پایه خودرو تابع سیاست های وزارت صنعت خواهد بود و ما در این راستا پیشنهادی را ارائه نداده ایم.

به گفته مدنی هزینه های اضافی همچون هزینه بیمه و دو درصد ارزش افزوده به خودروسازان تعلق نمی گیرد و این هزینه ها متعلق به دولت است از این رو قطعا در قیمت پایه تأثیرگذار خواهد بود.