به گزارش پارس به نقل از مهر، احمد مجیدی با بیان اینکه سیاست وزارت راه وشهرسازی به نگهداری راه ها معطوف شده است گفت: ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده ها صورت می گیرد که این امر نشانگر توجه بیشتر به این بخش است.

وی افزود: ۲۲۰ هزارکیلومتر راه اصلی و فرعی، آزادراه و بزرگراه در کشور وجود دارد که ارزش سرمایه ای آن معادل با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است این درحالیست که باید سالانه ۸ هزار میلیار تومان صرف نگهداری راهها شود ولی تنها ۱هزار میلیارد تومان بدان اختصاص می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد، افزود: در ۵۰درصد از این راه ها بیش از ۸ سال است که روکش آسفالت صورت نگرفته است، که این امر حمایت دولت در این بخش را طلب می کند.

مجیدی، یکی از چالش های عمده جاده ها را سوانح رانندگی عنوان کرد و با نگاه مقایسه ای به تناسب خودروهای موجود ومیزان سوانح رانندگی گفت: در سال ۸۵ حدود۶ میلیون خورو در سطح کشور وجود داشت وآمار کشته شدگان حادثه رانندگی در همان سال بیش از ۲۸ هزارنفر بود که این رقم در سال ۹۰ به ۱۹ هزارنفر کاهش یافت بطوریکه در سالجاری باوجود ۱۶ میلیون دستگاه خودرو درکشور، تعدادکشته شدگان به ۱۸ هزار نفر کاهش یافته است.

وی دلایل عمده این کاهش را فرهنگ سازی مناسب عنوان کرد و از نیازمندی اعتبار برای تکمیل خطوط ریلی کشور خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومترخطوط ریلی در سطح کشور وجود دارد و ۹ هزارکیلومتر دیگر نیز در حال ساخت است که برای تکمیل آن به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن را از جمله وظایف مهم وزارت راه وشهرسازی قلمداد کرد و اظهار داشت: وظیفه ما سیاست گذاری و پشتیبانی از ساخت مسکن مهر است در حالیکه اگر مشکلی در بحث زیرساخت های مسکن مهر وجود دارد به دلیل عدم مشارکت دستگاه های دیگر و عمل نکردن آنها به تعهدات خود است و اگر اعتراضی در این زمینه وجود دارد به این دلیل است که می خواهیم مسکن مهر با تمام زیرساخت ها و فراهم شدن همه امکانات به مردم تحویل داده شود.

مجیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور افتتاح شده است، تصریح کرد: ۶۰۰ هزار واحد دیگر نیز برای افتتاح آماده می شود.