به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدحسن ابوترابی فرد امروز با حضور در مراسم سالگرد تاسیس شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه دولت و مجلس از صنعت خودروسازی به دلایل مختلفی حمایت خواهند کرد، اظهار داشت: سایپا حدود ۴۸ سال تجربه را در تولید خودرو به همراه خود دارد که در این میان می تواند با جذب بازارهای ۱۵ کشور همسایه به جایگاه ویژه ای در صادرات خودرو دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل و ظرفیت لازم و البته امنیت در بخش اقتصادی وجود داشته و باید بتوانیم بازارهای منطقه را از آن خود کنیم، افزود: امروز نگاه کمیسیون صنایع مجلس در تدوین استراتژی صنعت در نگاه کلان و استراتژی صنعت خودرو حمایت مجلس و دولت از خودروسازان است، به نحوی که با تدوین این نقشه راه با تغییر دولت ها استراتژی ها روند اجرای خود را انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم با تدوین این استراتژی، آینده خودروسازی کشور روند رو به رشدی را تجربه کند گفت: از شرکت سایپا برای تاسیس خط تولید خودرو در عراق تقدیر می کنم و اعتقاد دارم می توانیم حداقل ۱۰ هزار دستگاه خودرو را در طول سال در کشور عراق تولید کنیم.

ابوترابی فرد با بیان این که خودروسازان می توانند پیشگام اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد صادرات محور است. به نحوی که خودروسازان باید در عرصه رقابت با تدوین سیاست های مناسب و افزایش بهره وری حضور خود را در بازارهای صادراتی افزایش دهند.

وی با بیان اینکه باید ارز حاصل از صادرات برای رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در کشور به کار گرفته شود افزود: باید با هدایت منابع فروش نفت به صندوق توسعه ملی، ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و بخش های مختلف اقتصادی را فراهم کنیم. البته در سال ۹۳،۳۰ درصد از منابع درآمدی حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می شود اما به اعتقاد بنده برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید صددرصد از منابع حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جنگ اراده و عزم در جهان وجود دارد افزود: ایران ظرفیت و امکانات لازم را برای پیروزی در این جنگ در اختیار دارد و در آینده می تواند نقش موثری در صحنه بین المللی داشته باشد.

ابوترابی فرد به سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری ابلاغ شده است نیز اشاره کرد و گفت: در دهه پیشرفت قرار داریم و باید با ظرفیت و پتانسیل هایی که ظرف ۳۲ سال گذشته کسب کرده ایم وابستگی خود را به منابع نفتی کاهش داده و بتوانیم به عنوان یک قدرت بزرگ در سطح منطقه فعالیت کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه نظام سلطه به هیچ عنوان حاضر به پذیرش کشورهای متحد و مقتدر نیست، خاطر نشان کرد: باید در مقابل زیاده خواهی های مستکبران بایستیم امروز سرنوشت ایران از سوی مردم رقم می خورد و به هیچ عنوان حاضر به پذیرش زورگویی های مستکبران نیستیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازمه رشد اقتصادی امنیت است که در حال حاضر امنیت کافی در کشور وجود دارد و فعالان اقتصادی باید از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز در نا امن ترین منطقه جهان بالاترین سطح امنیت را داریم، گفت: این امنیت از نظام سیاسی برآمده از اراده مردم است که فعالان اقتصادی باید ضمن استفاده از امنیت موجود جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان افزایش دهند.