به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز در مراسم سالگرد سایپا با بیان اینکه برنامه های بسیار حجیم در دستور کار سایپا قرار دارد اظهار داشت: تا ظرف چند سال آینده به دوران اوج خود بازگشته و در این راستا خواستار حمایت مسئولین دولتی هستیم.

وی افزود: گرچه با وجود مشکلات اخیر به هیچ فشاری را برای دریافت تسهیلات به دولت وارد نکردیم بلکه تنها خواستار اصلاح قوانین دست و پا گیر و ضد تولید بودیم.

مدنی به برنامه های سال آتی سایپا اشاره کرد و گفت: در نیمه اول دهه ۸۰ شرایط تولید برای خودروسازان با وجود حمایت دولت، مشتری فراوان، عدم اعمال تحریم های موجود و ارز ارزان و فراوان بسیار راحت بودند.

وی ادامه داد: اما در نیمه اول دهه ۹۰ تمام این مشکلات گریبانگیر خودروسازان کشو ر شدد
مدیرعامل سایپا با تأکید بر اینکه باید به تولید سال ۹۰ بازگردیم تصریح کرد: برای سال آینده برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: خودروسازان تا سال ۹۴ باید ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کنند که از این میزان ۱.۵ میلیون دستگاه سهم سایپا است.

همچنین باید از این میزان ۵۰۰ هزار خودرو به بازارهای جهانی صادر شود.

مدنی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل سوء مدیریت ها صادرات سایپا به نصف کاهش پیدا کرد گفت: سایپا از اسب بیفتد از اصل نخواهد افتاد. از این رو با وجود مشکلات نزدیک به ۱۰ هزار خودرو صادر کردیم.

وی افزود: برنامه صادراتی سایپا در کنار آذربایجان و مصر، عراق و ۳۷ کشور دیگر نیز خواهد بود.

به طوری که برنامه صادراتی ما برای سال ۹۳،۵۰ هزار خودرو است.

***آغاز فعالیت خط تولید سراتو از سال ۹۳

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه در چند سال اخیر نبود محصولات جدید یکی از معضلات ما بود اظهار داشت: ظرف یک و نیم سال گذشته ۱۳ محصول جدید آماده کردیم که از این تعداد ۳ محصول امروز رونمایی می شود و تا ۳ سال آینده حداقل ۱۲ محصول دیگر به بازار عرضه می شود.

وی افزود: همچنین طی مذاکراتی که با شرکت کیا داشتیم قرار بر این شد که خط تولید سراتو از سال آینده فعالیت مجدد خود را آغاز کند.

مدنی همچنین در خصوص خدمات پس از فروش سایپا نیز تصریح کرد: شاهد افت نسبی در خدمات پس از فروش سایپا بودیم که این مسئله موجب عقب گرد ما در جلب رضایت مشتری شد که البته با برنامه ریزی های انجام شده سعی در حل این مشکلات داریم.