به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شکرخدا موسوی با ابراز امیدواری از کنترل مناسب بازار شب عید عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که مسئولین تنظیم بازار به کمیسیون کشاورزی بیایند و گزارشی از فعالیت های خود را به مردم ارائه دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آشفتگی بازار شب عید را وزارت صنعت، معدن و تجارت و به طور عام دولت باید کنترل کند اما به نظرم نسبت به سال های گذشته دولت کمی دیر وارد شده و هنوز اطلاع رسانی کاملی به مردم نشده که چه برنامه هایی قرار است انجام شود.

وی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که ما از طریق کمیسیون به دست آورده ایم، امسال هم غرفه های نوروزی برپا می شوند و با قیمت نسبتا مناسبی به مردم خدمات رسانی می شود ولی نیاز است که در این مدت باقیمانده به عید دولت هرچه زودتر وارد کار شود تا واسطه ها، دلال ها و سوءاستفاده کنندگان، بازار را در دست نگیرند.

موسوی بازارهای نوروزی را در کنترل بازار تاثیرگذار دانست و افزود: اگر این بازارها نباشند قشر آسیب پذیر دچار مشکل می شود اما به هر حال در شب عید مرکبات، آجیل، گوشت، مرغ و حتی بعضی لوازم و کالاهای اساسی ممکن است تحت تاثیر نوسانات بازار قرار گیرند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در این زمان همه مردم خرید می کنند که نفع آن نیز متوجه بازار است. البته بازاریان و صنوف هم باید رعایت حال مردم را بکنند و با مردم همراه شوند. اگر آنها بخواهند با قیمت های زمان عادی فروش خود را داشته باشند ممکن است در درازمدت تاثیر منفی برای بازار داشته باشد. البته دولت نیز باید با تمام توانش بازار را کنترل کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار شب عید نیز توضیح داد: به طور کلی در کشورمان در بخش نظارت مشکل داریم. اگر دستگاه های حقوقی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند مشکلی پیش نمی آید که مجبور شویم نظارت شب عید را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه در طول سال نظارت ضعیف است، تاکید کرد که دولت باید در این ایام نظارت را چندین برابر کند تا کسانی که قصد سوءاستفاده از بازار را دارند موفق نشوند و بازار به خوبی کنترل شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی اطلا ع رسانی مناسب را نیز در کنترل بازار مفید دانست و افزود: یکی از کارهایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند انجام دهد این است که اطلاع رسانی کافی از طریق رسانه ها و جرائد انجام دهد تا همه بدانند که یک نهاد مسئول نظارت است و با متخلفان برخورد می کند.

موسوی اضافه کرد: بنابراین نکته اول اطلاع رسانی است و بحث دوم هم قاطعیت و تحکم در برخورد با متخلفان است. کسی هم از اینکه با متخلفان برخورد کند ناراضی نخواهد بود.