به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در آستانه تعیین دستمزد ۹۳ بیانیه ای را صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بی شک یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین عنصر هر جامعه بشری طبقه نجیب و شریف کارگر است. ولی متاسفانه همیشه آخرین روزهای سال برای کارگران ایران همواره با استرس و چالش تعینی مزد غیرمنصفانه برای یکسال آینده شان همراه است که نتیجه اش فاصله عمیق بین حداقل حقوق تعیین شده با حقوق واقعی مورد نیاز برای زیستی، شرافمندانه است.

از دیدما کارگران، دولتی راستگوست که به گفته های خود مبنی بر (افزایش دستمزد کارگران براساس نرخ تورم را حق قانونی کارگران می دانم) ۱ پاینبد باشد.

بهترین معیار شناخت دولت ها، حمایت از مستضعفان و تعیین دستمزی عادلانه برای کارگران است، هرگونه عملکرد متضاد و غیرقانونی دیگری می تواند هر دولتی را به راحتی تبدیل به دولتی ضدکارگری نماید. ما آرزومندیم دولت تدبیر و امید در اولین پیچ راستی آزمایی خود در نزد ما کارگران سربلند و موفق شود تا در همه عرصه ها بر یاری بازوان ما تکیه کند تا بتوانیم در جهبه تولید به سهم خیوش از عهده مسئولیت مان در اقتصاد مقاومتی بر آییم.

مجمع نمایندگان کارگران استان تهران از تمام کسانیکه در تعیین دستمزد ۹۳ کارگران نقش دارند (شورای عالی کار) به ویژه نمایندگان دولت در این شورا، انتظار دارد به ماده ۴۱ قانون کار و تبصره های الحاقی آن به عنوان کار پایه اصلی و قانونی تعیین حداقل دستمزد، توجه ای لازم و کافی نمایند.

ما خواهان آنیم که دولت تدبیر وامید با پرهیز از سنجاق کردن افزایش تورم با ا فزایش حداقل دستمزد کارگران به دور باطل ارتباط افزایش دستمزد و افزایش تورم خاتمه دهد زیرا همگان واقفند منشا و معنای تورم در دستمزد ناچیز کارگران نیست.

از دولت و مجلس انتظار داریم همانطوریکه در طرح هدفمند کردن، تمام قیمتها را به سمت واقعی شدن می برد، زمان را برای واقعی کردن دستمزد کارگران و حقوق بگیران مغتنم شمرده و به دنبال واقعی کردن حقوق پایه کارگران" اصلی ترین سرمایه کشور" باشند.

۱. اولین کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب ۲۷/۳/۹۲

و من ا… التوفیق

مجمع نمایندگان کارگران استان تهران