به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، عفت رییسی سرحدی با بیان اینکه حدود یازده ماه است که صندوق مادر تخصصی یارانه ۱۵ میلیارد تومانی دولت به زنبورداران را بلوکه کرده، اظهار داشت: صندوق به دلیل سهم خواهی اقدام به بلوکه نمودن این مبلغ کرده و با این کار خود بزرگترین خیانت را به زنبورداران کرده است.

وی با اشاره به خسارات زیاد صنعت زنبورداری طی سال ۹۲ ادامه داد: مسئولان صندوق باید بگویند به چه دلیل این پول را طی این مدت نگه داشته اند؟

رییسی افزود: بر اساس مکاتبات ما با مسئولان قرار شده این پول طی چند روز آینده به حساب زنبورداران واریز شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که مبلغ مزبور تا نیمه اسفندماه به حساب تولیدکنندگان واریز نگردد، ما این موضوع را از طریق قوه قضاییه، سازمان بازرسی، مجلس و… پیگیری می کنیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران تاکید کرد: باید از مسئولان صندوق مادر تخصصی سوال کرد، دولت چه نیازی به یارانه ما دارد؟
رییسی با بیان اینکه مسئولان این صندوق در حال تفرقه افکنی میان زنبورداران هستند، ادامه داد: همچنین ما از مسئولان صندوق درخواست کرده ایم ضرر و زیان ناشی از بلوکه شدن این مبلغ نیز به تولید کنندگان پرداخت شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور همچنین ضمن انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در زمینه بیمه زنبورداران گفت: مسأله دیگری که ما را به شدت درگیر کرده بحث بهره مندی زنبورداران از بیمه و حذف بند ۲۰ ماده واحده سازمان تأمین اجتماعی است.

رییسی اظهار داشت: طبق بند مذکور زنبوردارانی که از سال ۸۹ به هر نحوی بیمه بوده اند دیگر قادر به استفاده از مزایای آن نیستند که این مسأله ما را دچار مشکلات زیادی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این مساله خلاف قانون است، اظهار امیدواری کرد: این مشکلات هر چه سریعتر به بهترین شکل رفع شود.