به گزارش پارس به نقل از مهر، دومیچی هایکیدا معاون ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به جایکا در راس هیاتی در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون ارشد رئیس جایکا ضمن اشاره به سابقه همکاری های این آژانس با ایران در طرح احداث سد و نیروگاه آبی مسجد سلیمان، بر علاقه این آژانس برای فعالیت های جدید خود در ایران خبر داد.

هایکیدا با اشاره به ملاقات های صورت گرفته بین مقامات ارشد دو کشور در طی ماه های اخیر اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته، تمایل داریم در حوزه های زیست محیطی، احیا و بازسازی دریاچه ارومیه و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تقویت گمرک های مرزی ایران برای مقابله قاچاق مواد مخدر با طرف های ایرانی همکاری داشته باشیم.

معاون ارشد جایکادر این دیدار با اشاره به مذاکرات قبلی با سازمان سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد تا در خصوص برگزاری یک کارگاه آموزشی شیوه های جلب و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بهار سال آینده اقدام لازم را به عمل آورد.

وی همچنین در این دیدار بر بازپرداخت به موقع اقساط سررسید شده طرح سد و نیروگاه آبی مسجد سلیمان به جایکا تاکید کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات مثبت گذشته جایکا در ایران گفت: موضوع احیا و بازسازی دریاچه ارومیه هم برای ایران و هم برای کشورهای همسایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه بهره مندی از مشاورین بین المللی برای یافتن یک راهکار دراز مدت برای احیاء دریاچه ارومیه استقبال کرد.

بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن کارگاه آموزشی جلب و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی گفت: تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر کارشناسان سازمان سرمایه گذاری، طیف بزرگتری از کارشناسان سایر دستگاه های توسعه ای و اقتصادی کشور را در این کارگاه مشارکت دهیم.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری در عین حال ضمن استقبال از شروع مجدد فعالیت های مشترک برای مقابله با قاچاق مواد مخدر که دارای تاثیرات ملموس بین المللی است، بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران برای بازپرداخت اقساط وام های طرح سد نیروگاه مسجد سلیمان از آغاز سال آتی خبر داد.