به گزارش پارس به نقل از سایت ساخت و ساز، علی اکبر آقایی  در خصوص رکود حاکم بازار مسکن ابراز داشت:   قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است به نحوی که تعداد واحدهای عرضه شده مسکن باید بیش از تقاضا باشد تا بتوان بازار را تحت کنترل درآورد.
وی تاکید کرد: طبق آخرین آمارها در حال حاضر میزان واحدهای تولید شده مسکن بیش از میزان خانوارها است و این میزان هر روز در حال افزایش است.


نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات دولت یازدهم در خصوص ادامه پروژه بزرگ مسکن مهر نیز توضیح داد: هم اکنون افزایش قیمت مسکن مهر و یا توقف این طرح به طور جدی مطرح نیست و باید برای این اقدام یک کار کارشناسی و بررسی های دقیقی انجام شود.


وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند فولاد در رشد قیمت بازار مسکن تاثیر بسیاری داشته است.


آقایی یادآور شد: در جریان پروژه مسکن مهر ناکامی هایی وجود داشت که باید برطرف شود، زیرا این موضوع به صورت جدی مورد توجه نمایندگان مردم در مجلس است.


نائب رئیس کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در شهرهای بزرگ همچون تهران دغدغه مهمی است که می بایست به آن توجه جدی شود؛ از سویی مسکن مهر می توانست این مشکل را تا حدی برطرف کند اما متاسفانه شاهد ناکامی هایی در این طرح هستیم.