به گزارش پارس به نقل از ساخت و ساز، عبدالرضا عسگری با بیان اینکه درسال های گذشته انبوه سازان با مشکل رکود بازار و عدم خرید ساختمان های خود از سوی مردم و دولت مواجه بودند، اظهارکرد: درآن زمان دستگاه های نظارت شرکت های مهندسی، ساختمان های پیشنهادی انبوه سازان را برای خرید، تایید نمی کرد چون ساختمان ها خوب اجرا نشده بودند و از اصول استانداردی و فنی در آنها انجام نشده بود.

این کارشناس با اشاره به اینکه از دوسال پیش به بعد با اجرای کلیه قوانین مهندسی این مشکلات برطرف شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این نظارت ها شرکت ها و سازمان ها توانستند مشکلات موجود را حل کرده و همین مساله تاثیر مستقیم روی بازار مسکن بوجود آورد.

وی تصریح کرد: البته برخی از شرکت ها از ابتدا خود را درگیر مشکلات موجود این بازار نمی کنند و درگیر قوانین می شوند و با خرید ساختمان مورد نیاز خود از بخش خصوصی وارد مشکلات موجود نمی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل انبوه سازان عدم ثبات قیمت ها است، ادامه داد: دولت باید از شرکت های ساختمانی وانبوه سازان حمایت جدی کند زیرا برخی از صنایع وابسته به ساختمان سازی هر زمان که بخواهند قیمت ها را بالا و پایین می برند؛ این در حالی است که یک سازنده نباید درگیر مسائل اقتصادی کشور شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مسکن در حال کاهش است، عنوان کرد: این روزها شاهد کاهش قیمت در بازار مسکن هستیم و توصیه ما به خریداران این است که در حال حاضر در بهترین زمان بر ای خرید قرار دارند.

وی در ادامه به روند کاهشی این بازار تا پایان سال اشاره کرد و گفت: سال آینده قیمت مسکن تثبیت خواهد شد و فروشنده ها نیز می توانند با خیال راحت املاک خود را به فروش برسانند.