به گزارش پارس به نقل از فارس، جعفر قادری در مورد چگونگی تبصره هدفمندی یارانه ها و اینکه از اول سال ۹۳ اجرا می شود، اظهار داشت: این موضوع بستگی به دولت دارد که بخواهد از اول سال آینده به صورت کامل اجرا کند، یا بخش هایی از آن را در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به این سوال که اسفند ماه به منزله آخرین پرداخت یارانه نقدی به مردم است یا خیر تصریح کرد: باید به صورت دقیق عدد و رقم حداقل حقوق برای یارانه نقدی توسط دولت مشخص شود و اگر اعلام نکند ممکن است، در ماه های اول سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که طبق قانون دولت اجازه دارد، از اول سال آینده فقط به خانواده های متقاضی مشمول یارانه نقدی بدهد، گفت: در صورتی که دولت آئین نامه را سریع تنظیم کند می تواند از اول سال جدید یارانه نقدی را فقط به جامعه هدف بدهد.

قادری تاکید کرد: این موضوع بستگی به سیاست های دولت دارد و در صورت تدوین آئین نامه می تواند آن را اجرایی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص هزینه و درآمد خانوار بیان داشت: متوسط هزینه و درآمد خانوار با روش های علمی توسط مرکز آمار تهیه شده و می شود و عدد را باید دولت نهایی کند.

وی در پاسخ به این سوال که متوسط هزینه و درآمد در کل کشور یکی نیست، عنوان کرد: دولت می تواند سرانه و حداقل درآمد را به صورت منطقه ای و ملی در نظر بگیرد، تا به صورت عادلانه پرداخت نقدی صورت بگیرد.

قادری در مورد سهم تولید در تبصره هدفمندی گفت: مغایرتی بین قانون بودجه و تبصره کنونی برای سهم تولید ندارد و اکنون حدود ۱۰ درصد برای تولید منظور شده است.