به گزارش پارس به نقل از سایت ساخت و ساز، عنایت هاشمی با اشاره به چگونگی ایفای نقش دولت یازدهم در بازار مسکن گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، تنها گام مثبت دولت افزایش وام مسکن برای ایجاد رونق و انگیزه برای خرید و فروش بوده است.
 
وی در ادامه اذعان داشت: وام ۴۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۱۴ درصد می تواند مردم را تا حدی برای خرید مسکن ارزان قیمت کمک کند. این در حالی است که تا پیش از این، سقف وام مسکن با قیمت خانه های شهرهای بزرگ مثل تهران بسیار متفاوت بود و تقریبا با این وام امکان خرید و فروش از میان رفته بود.
 
نماینده مردم سپیدان فارس در ادامه درباره طرح اظهاراتی مبنی بر احتمال افزایش قیمت مسکن در سال آینده، تاکید کرد: قیمت مسکن در یکی - دو سال گذشته به قدری افزایش یافته بود که دیگر بازار جایی برای افزایش بیش از این را در قیمت مسکن ندارد. اکنون نیز قطعا این کاهش و تثبیت قیمت، برای مدتی ادامه خواهد داشت و به نظر نمی رسد در سال جدید نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشیم.
هاشمی با بیاناینکه مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانک مسکن را ارائه کرده است گفت: تعدادی از نمایندگان وزیر مسکن را برای ارائه برخی توضیحات در خصوص وام های مسکن احضار کرده بودند و وی به این دعوت بی توجه بود. از این رو نمایندگان با استفاده از ابزار نظارتی، طرح تحقیق و تفحص را به هیات رئیسه تقدیم کردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم همچنین تاکید کرد: مجلس به طور جدی از وزارت مسکن و شهرسازی انتظار دارد که به زودی علیرغم ایجاد رونق در بازار مسکن، شرایط ایجاد مسکن ارزان قیمت را نیز فراهم کنند. چرا که طبق قانون، ارائه مسکن ارزان قیمت به اقشار کم درآمد جامعه از وظایف دولت است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مردم را از شهرهای خودشان دور می کرد و افزایش مهاجرت به کلانشهرها را به دنبال داشت، نبود مسکن مناسب و شغل پایدار بود؛ در مقابل هر روز کلانشهرها شلوغ تر و بزرگ تر می شوند و رفاه از زندگی همه مردم خارج می شود. این در حالیست که اگر دولت به وظایف خود برای تامین مسکن و اشتغال عمل کند، همه شهرهای کوچک و بزرگ کشور به دست مردمانشان آباد خواهند شد.