به گزارش پارس به نقل از مهر، غلامرضا توکلی گفت: از زمانی که موضوع واگذاری سبد کالا به بعضی از قشرها و گروه های اجتماعی توسط دولت مطرح شد، وجود چند میلیون کارگر فاقد بیمه، قرارداد و شناسنامه کاری هم مطرح شد.

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: نهادهای کارگری رسمی وجود چنین تعداد کارگر را اعلام کرده اند و خواهان ترتیباتی شدند که آنان نیز بتوانند از سبد کالاهای مطرح شده استفاده کنند.

توکلی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد کارگران فاقد قرارداد در حدود ۵ میلیون نفر برآورد شده است، اما نکته مهم اینکه به نظر می رسد وجود چند میلیون کارگری که بیمه نیستند و از حقوق و مزایایی که در قانون کار برای کارگران پیش بینی شده محروم مانده اند، مسئله مهمی نیست که به آن اهمیت داده شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رفت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این چند میلیون کارگر محروم مانده از حقوق و مزایای بیمه ای و کاری را نیز جزو موکلفین خود به حساب آورده و به خاطر محروم ماندن از حقوق و مزایایی که باید برخوردار باشند و نشده اند، حساسیت نشان دهند و مقصران آن را مورد سوال قرار دهند.

این فعال کارگری کشور بیان داشت: نمایندگان و مسئولان نهادهای کارگری نیز که وجود اینگونه کارگران را مطرح کردند فقط خواستار ترتیباتی شده اند که آنان نیز بتوانند از سبد کالاهای مطرح شده استفاده کرده و هیچکدام از آنها به این مسائل نپرداختند که محروم ماندن این کارگران ناشی از کدام قصور، غفلت و بی اعتنایی بوده است.

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: اگر محروم ماندن چند میلیون کارگر از بیمه و حقوق پیش بینی شده در قانون کار ارزش یک اظهارتاسف را نداشته باشد، پس چه چیزی دارای اهمیت است؟

توکلی تصریح کرد: اتخاذ تدابیری برای اینکه این چند میلیون کارگر بتوانند بیمه شوند و از حقوق و مزایای قانون کار برخودار شوند، بسیار مهم تر از این است که برای دستیابی آنان به کالاهای حمایتی دولت اقدام شود.