به گزارش پارس به نقل از تسنیم، غلامرضا اسداللهی ضمن بیان ایراداتی در توزیع سبد کالایی اظهار کرد: آنچه مسلم بوده این است که سبد کالا مسئله درستی بوده که در قانون نیز یارانه غیرنقدی را داریم.

وی افزود: ایرادی که در مسئله توزیع سبد کالا وارد بوده این است که شیب و نحوه توزیع به گونه ای بود که نقاط مثبت و مسائل اساسی آن را تحت شعاع خود قرار داد که همین بی تدبیری در نحوه توزیع سبد کالا سبب ایجاد صف های طولانی و مشکلاتی دیگر شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سبد کالا از یارانه نقدی بسیار بهتر بوده گفت: نقدینگی تورم زا است و برای مهار تورم از تزریق نقدینگی در جامعه باید خودداری کرد.

اسداللهی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقدهای وارده بر نحوه توزیع سبد کالا این بود که برخی از اقشار جامعه هدف در این توزیع از قلم افتاده و برخی از افرادی که تمکن مالی داشته و جامعه هدف نبوده از سبدهای کالایی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه می شد در توزیع سبد کالایی از روش های بهتری استفاده کرد، گفت: ارسال سبدهای کالایی به درب منزل افراد، ارائه سبدهای کالایی از طریق فروشگاه های خاص و مواردی از این قبیل سبب می شود از این ازدحام جمعیت و تشکیل صف های طولانی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت مردم ما وضعیت بدی نیست، این مسئله را طرف غربی نیز به خوبی می داند، اگرچه در شرایط تحریم به سر می بریم اما در مایحتاج همواره فراوانی داشته و داریم.

اسداللهی اظهار کرد: دولت در گام های بعدی باید تلاش کند تا نواقص و نقاط ضعف ها را برطرف کرده و دولتی که شعار تدبیر سر می دهد نباید با سوءتدبیر سبب ایجاد این صف های طولانی شود.

وی تاکید کرد: باید یارانه غیرنقدی را ادامه داد و به سمتی نرویم که نقدینگی را به جامعه تزریق کنیم چرا که پول پرقدرت بوده و با این قدرت آثار تخریبی بسیاری را در پی دارد.