به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد هاشم بت شکن - مدیر عامل بانک مسکن - در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تسهیلات ۵۰ میلیونی خرید مسکن در آینده به خانه اولی ها داده می شود گفت: در حال حاضر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن و ۱۰ میلیون تومان وام جعاله به زوج های جوان داده می شود، این طرح آزمایشی بوده که در آینده پس از مشخص شدن نتایج طرح به همه افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید مسکن می کنند داده خواهد شد.


وی ادامه داد: اکنون سایر افراد می توانند ۳۵ میلیون تومان تسهیلات خرید و ۱۰ میلیون تومان وام جعاله را دریافت کنند.

به گفته بت شکن، شورای پول و اعتبار برای بدهی بانک مسکن به نظام بانکی مصوبه ای را تصویب کرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در جلسه سه شنبه هفته گذشته توضیح داد: بر اساس این مصوبه کل اضافه برداشت و برداشت هایی که بانک مسکن از بانک مرکزی داشته به خط اعتباری ۲۰ ساله با دوره تنفس سه ساله تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد: این خط اعتباری ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که مربوط به اضافه برداشت مسکن مهر است.

بت شکن تاکید کرد: سقف تسهیلاتی که ما می توانیم پرداخت کنیم حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی به ۵۰۰ هزار میلیارد قرارداد جدید برای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مابه التفاوت این دو قرار نیست که از منابع بانک مرکزی باشد بلکه از محل بازپرداخت اقساط تامین خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این که بررسی ها نشان داده که سقف تسهیلات می تواند در سال ۹۴ به ۴۵ میلیون تومان نیز ارتقا یابد، افزود: در صورتی که مدت سپرده گذاری ۱۵ ساله باشد این امکان وجود دارد که سقف تسهیلات در دراز مدت به ۷۷ میلیون نیز افزایش یابد.

بت شکن همچنین با اشاره به دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام کرد: براساس مصوبه جدید زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافت.