به گزارش پارس به نقل از مهر، فرامرز توفیقی با بیان اینکه در نامه ای به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی پیشنهادات قابل اجرا از سوی دولت برای حمایت از بهبود وضعیت معیشتی کارگران و مشمولان قانون کار ارائه شده است، گفت: یکسان سازی ضرایب مالیاتی و حذف ضرایب پلکانی از جدول مالیاتی کارگران، یکی از مواردی است که می تواند منجر به حمایت مستقیم دولت از کارگران شود.

مشاور عالی و رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کشور اظهارداشت: در نامه به وزیر کار بر این نکته تاکید شده که با علم بر اینکه هیچ کارگری منبع درآمدی جز ساعات کارکرد ندارد و به اینگونه نیست بابت جبران تفاوت ها، ساعاتی را مانند سایر شاغلان تحت عنوان اضافه کاری و… دریافت نمایند، بنابراین برنامه ریزی دولت در اینباره می تواند نقش موثری در رعایت عدالت مالیاتی درباره گروه های مختلف شاغل در جامعه از جمله کارگران شود.

توفیقی همچنین به اجرای صحیح بیمه تامین اجتماعی و نزدیک شدن به مصوبه برنامه پنجم توسعه و حذف دریافت وجه در مراکز درمانی تامین اجتماعی از بیمه شده ها، در کنار رسیدن به درصد مصوب سهم بیمه شده در برنامه به عنوان یکی دیگر از درخواست های مطرح شده در نامه به ربیعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: به وزیر کار تاکید شد که قبول دارید در حال حاضر این مصوبه کاملا معکوس شده و بیمه شده برای درمان نه تنها باید از انواع بیمه های تکمیلی برخوردار باشد که باید سهم بسیار زیادی را خود بابت درمان از جمله دارو و پاراکلینیک ها بپردازد. البته بیمه های تکمیلی به علت زیان ده بودن این بحث به آن ورود نمی کنند.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: برقراری سبد کالا برای کلیه بیمه شده های تامین اجتماعی و تحت پوشش قراردادن کلیه کارگران جدای هرگونه سبد تخصیصی دولت برای کلیه اقشار، با تکیه بر چگونگی سبد، تناوب پرداختی، راهکارهای نظارتی اجرای صحیح، متولیان امر و مصوب نمودن در دستورالعمل ها نیز مورد درخواست جامعه کارگری کشور است.