به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز از تالار بورس اوراق بهادار تهران بازدید کرد. این اقدام به منظور اطمینان بخشی بیشتر به سرمایه گذاران مبنی بر اهمیت دادن مسئولان به بازار سرمایه کشور صورت گرفت و وضعیت بورس مورد بررسی قرار گرفت. علی صالح آبادی در این مراسم، تعداد سهامداران بازار سرمایه کشور را در حال حاضر ۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تعداد شرکت های بورسی و فرابورسی در این بازار حدود ۵۰۰ شرکت است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در حال حاضر تعداد سهامداران در بازار سرمایه کشور از تعداد سهامداران کشورهای ترکیه، پاکستان و اندونزی بیشتر است و این امر نشان دهنده گسترش فرهنگ سهامداری در ایران است.

وی با بیان اینکه صیانت از حقوق سهامداران مستلزم پایداری و ثبات بازار سرمایه است، بر اهمیت ایجاد ثبات در بازار سرمایه کشور تاکید کرد و گفت: عدم ثبات در بازار سرمایه، سرمایه ها را به سمت بازارهای ارز، سکه و مسکن سوق می دهد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آزادسازی سهام عدالت اظهارداشت: آزادسازی سهام عدالت نیاز به فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی دارد و با آزادسازی سهام عدالت تعداد سهامداران بازار سرمایه به ۵۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

در این مراسم مدیرعامل شرکت بورس، مدیرعامل شرکت فرابورس، معاون نظارت بر بازار شرکت بورس و مدیران بورسی و فرابورسی به همراه تعدادی از سهام داران عمده و حقوقی بزرگ بازار حضور یافتند.