به گزارش پارس به نقل از  اقتصادپرس، سید بهلول حسینی ضمن ارزیابی بازار مسکن بعد از افزایش تسهیلات خرید، با بیان اینکه سیاست های افزایش قیمت وام مسکن به نفع بازار مسکن نیست، اظهار داشت: اینکه دولت تسیهلات مسکن را افزایش داد، شاید یک رونق نسبی در بازار ایجاد کرد، اما این رونق مقطعی و ناپایدار است؛ به طوری که در آینده قطعا در افزایش قیمت مسکن موثر است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته دیگر در رابطه شد تقاضای مسکن همزمان با افزایش تسهیلات مسکن است که این موضوع نیز افزایش قیمت ها را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر نیز موجب افزایش تقاضای بازار مسکن شد، ادامه داد: توقف مسکن مهر از سوی دولت نقض غرض است؛ چراکه مسکن مهر برای جوانان و افرادی که توانایی تامین مسکن را ندارند بسیار مناسب است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: افزایش شمولیت مسکن مهر یکی دیگر از ایرادات اساسی این طرح است، به طوری که هر شخصی که حتی توانایی خرید مسکن را دارد، توانست برای خرید این واحد ها ثبت نام کند؛ در حالی که مسکن مهر باید در اختیار افراد ویژه و با شرایط خاص قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه مسکن مهر باید فقط در اختیار افرادی که ناتوان در تامین مسکن هستند قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اما در صورتی که این مسکن در اختیار همه قرار گیرد و حتی خرید و فروش آن آزاد شود علاوه بر اینکه تقاضای بازار مسکن افزایش می یابد، باعث افزایش قیمت مسکن نیز می شود.