به گزارش پارس به نقل از فارس، موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون تلفیق در خصوص چگونگی تصویب کلیات تبصره هدفمندی در کمیسیون تلفیق گفت: درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه با رقم پیشنهادی دولت یعنی ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عصر دیروز در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

وی افزود: امروز به مدت ۱.۵ ساعت برخی از نماینده ها در خصوص رقم پیشنهادی تشکیک کردند ولی قابل قبول واقع نشد و در نهایت همان رقم ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: الان در حال حاضر در کمیسیون موارد هزینه ای در بخش های مختلف در حال بحث و بررسی است.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تصویب رقم ۶۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها موجب تورم نمی شود؟ گفت: این مسائل دست دولت است، در زمان دولت احمدی نژاد در سال ۹۰ رقم پیشنهادی دولت برای درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها توسط مجلس مصوب نشد ولی دولت به همان رقم مصوب مجلس هم عمل نکرد.

ثروتی گفت: در سال ۹۱ دولت رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را برای درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پیشنهاد کرد که مجلس رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان را مصوب کرد که باز هم دولت به آن عمل نکرد.

وی افزود: همچنین در سال سوم یعنی سال ۹۲ دولت رقم ۱۳۰هزار میلیارد تومان را برای درآمد هدفمندی پیشنهاد کرد که مجلس رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کرد و باز هم برای بار سوم دولت به آن عمل نکرد.

ثروتی تاکید کرد: امسال مجلس رقم پیشنهادی دولت یعنی همان ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را برای درآمد هدفمندی تصویب کرد تا فردا دولت نگوید که رقم پیشنهادی من را تغییر دادید و نتوانستیم برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: به مدت سه سال یعنی در سال های ۹۰،۹۱،۹۲ مجلس پیشنهاد دولت را مصوب نکرد ولی امسال تصمیم گرفته شد که پیشنهاد دولت در خصوص رقم درآمدی هدفمندی یارانه ها مصوب شود.

ثروتی گفت: در سیستم نظام سیاسی اداری جامعه ایران این طور نیست که مجلس حرف اول و آخر را بزند، درست است که مجلس در راس امور است ولی کسی به حرف مجلس گوش نمی دهد.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: این بار دولت رقم ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را پیشنهاد کرد مجلس هم پذیرفت انشاء الله که دولت بتواند به پیشنهادش عمل کند. به هرحال وجود یک قانون بد بهتر از بی قانونی است.

ثروتی تصریح کرد: امسال مجلس به دولت در خصوص رقم پیشنهادی برای درآمد هدفمندی اعتماد کرد و امیدواریم که این بسته پیشنهادی محقق شود.

وی افزود: ما در کشور یک بن بست ۳۰ ساله داریم در برنامه های اول، دوم، سوم و چهارم که امیدوارم بهرحال این مشکلات حل شود.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: قانون هدفمندی یارانه ها مربوط به الان نیست. این قانون به ۲۰،۳۰ سال پیش برمی گردد که هیچ کدام از رؤسای جمهور آن را اجرا نکردند و در قبال آن به قانون عمل نکردند.

ثروتی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا یارانه پرداختی به مردم همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان باقی می ماندیا تغییر می کند، اظهار داشت: تعیین مبلغ پرداختی دست دولت است، مجلس وارد این جزئیات نمی شود. دولت باید مطابق قانون عمل کند، قانون گفته ۵۰ درصد درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها متعلق به مردم، ۲۰ درصد متعلق به تولید و ۳۰ درصد متعلق به دولت است.