به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم محبی با اشاره به طرح افزایش وام مسکن، اظهار داشت: این طرح، طرح خوبی است و مجلس از هر پیشنهادی که موجب ترغیب مردم برای خرید مسکن و رونق این بازار شود استقبال خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش وام مسکن می تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند، اضافه کرد: البته افزایش مبلغ وام مسکن رکود بازار مسکن را حل نخواهد کرد و وضعیت بازار مسکن به مولفه های دیگری هم بستگی دارد.

نماینده سنقر و کلیایی، رکود اخیر بازار بورس را از جمله پیامدهای افزایش وام مسکن دانست و ادامه داد: چون بازارهایی از جمله مسکن با بازار بورس رابطه عکس دارند و رونق آنها موجب رکود بازار بورس خواهد شد، شاهد بودیم با اعلام افزایش مبلغ وام مسکن شاخص های بورس کاهش قابل توجهی نشان داد.

وی با اشاره به پیش بینی ریاست بانک مرکزی مبنی بر اینکه افزایش وام مسکن تورم زا نخواهد بود، یادآوری کرد: ما نیز این پیش بینی را قبول داریم و معتقدیم افزایش وام مسکن تاثیر چندانی در نرخ تورم نخواهد داشت.

محبی خاطرنشان کرد: این افزایش وام مسکن آنقدری نیست که قیمت ملک و مسکن را نیز بالا ببرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاثیر آزادکردن خرید و فروش مسکن مهر بر قیمت بازار مسکن بیشتر از افزایش وام مسکن است.

وی با بیان اینکه دولت باید وضعیت مسکن را ساماندهی کند، تصریح کرد: لازم است ابتدا تعهدات گذشته دولت در خصوص پروژه های مسکن مهر به پایان برسد و بعد طرح های دیگری از جمله مسکن اجتماعی، مسکن ویژه و… آغاز شوند.

محبی تصریح کرد: ساخت چنین مسکن هایی که بیشتر برای اقشار متوسط جامعه است نیز به رونق بازار مسکن کمک خواهد کرد.