به گزارش پارس به نقل از فارس، هادی شوشتری عصر امروز در همایش شوراهای اسلامی دهستان قوچان عتیق بخش مرکزی شهرستان قوچان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر کهنه اظهار داشت: ۹۰ درصد منابع دولت از محل فروش نفت و میعانات گازی به دست آمده است.

وی با اشاره به وضعیت بودجه در کشور و چگونگی تهیه آن گفت: دولت هزینه ها و درآمدهای خود را مشخص کرده و براساس آن فعالیت های خود را تعیین می کند اما به علت تحریم ها در اعتبارات عمرانی با کمبود مواجه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بر اثر تحریم بسیاری از کشورها نفت ایران را خریداری نکرده و خریداران نیز به جای پول، کالا می دهند، تاکید کرد: از زمان احداث نخستین چاه نفت در ایران تا دو سال قبل مجموعاً یک هزار میلیارد دلار درآمد نفتی داشته ایم.

وی یادآور شد: ایران در حال حاضر دارای ۶۰ میلیارد دلار طلب خارجی بوده که قابل انتقال نیست اما با توجه به تحریم ها و توصیه های رهبری بر اقتصاد مقاومتی باید با صبر از این شرایط عبور کرد.

شوشتری با اشاره به اینکه هر فردی در زندگی شخصی خویش هزینه ها را به دو قسمت ضروری و سرمایه گذاری تقسیم می کند، تصریح کرد: دولت هزینه های خود را به دو صورت ضروری و سرمایه گذاری در نظر گرفته اما مجموع منابع دولت با مصارف جاری آن تقریبا همخوانی دارد و چیزی به معنای واقعی برای بودجه عمرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت مجبور است به صورت ماهیانه یارانه نقدی را به بیش از ۷۰ میلیون ایرانی پرداخت کند که در حال حاضر برای تامین این ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل است.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر قوچان در بسیاری از بخش ها از شهرستان های استان خراسان رضوی جلوتر حرکت کرده به طوری که برای دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان همانند دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری در بودجه سال آینده ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.