به گزارش پارس به نقل از فارس، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با رئیس بانک توسعه اسلامی از گسترش میزان مبادلات ایران با این بانک در آینده نزدیک خبر داد.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی موانع بهره مندی اقتصاد کشور از منابع این بانک برطرف و مقرر شد، تسهیلات این بانک با سرعت هر چه بیشتر به پروژه های نیمه تمام اختصاص یابد.

طیب نیا اظهار داشت: انتخابات اخیر ایران باعث تغییر نگاه جهانی به ایران و توسعه روابط با سایر کشورها شد.

وی افزود: در شرایط جدید ایجاد شده انتظار ما این است که از امکانات جدید در عرصه بازارهای بین المللی برای توسعه طرحهای کشور استفاده بیشتری نمائیم.

طیب نیا با اشاره به این نکته که ایران به عنوان سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم همکاری خود با بانک توسعه اسلامی را بیش از پیش گسترش دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به دیدار قبلی اش با رئیس بانک توسعه اسلامی در واشنگتن تصریح کرد: پس از آن ملاقات کارگروهی در وزارت اقتصاد تشکیل شد تا مشکلات و موانع موجود در مسیر استفاده از امکانات بانک توسعه اسلامی را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه هایی که از طریق بانک توسعه اسلامی مورد حمایت قرار گرفتند از پیشرفت لازم برخوردار نبودند، گفت: جلساتی را شخصاً با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و مشکلات و موانع موجود را مورد بررسی قرار دادیم.

طیب نیا افزود: برخی از موانع و مشکلات به داخل کشور بر می گردد که برنامه ریز های لازم برای برطرف کردن آن صورت گرفته و بخشی دیگر از مشکلات به حوزه بانک توسعه اسلامی مربوط می باشد که از رئیس این بانک می خواهم این موارد به سرعت بررسی شوند تا سرعت انتقال تسهیلات تسریع و مشکلات نظارت بر پروژه ها حل شود.

وزیر اقتصاد کشورمان ابراز امیدواری کرد، سفر آتی معاون بانک توسعه اسلامی به ایران هر چه زودتر انجام شود تا هم زمینه سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های موجود و هم گسترش مبادلات با آین بانک صورت گیرد.

وی خطاب به رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: با شناختی که از شما و نگاه مثبت شما نسبت به ایران داریم مایلیم راهکارهای موثر برای استفاده از این منابع را بکار گیریم.

وی با بیان اینکه نگاه دولت ایران نسبت به بانک توسعه اسلامی نگاه مثبتی است، تأکید کرد: نحوه استفاده از منابع این بانک به صورتی خواهد بود که نه تنها جایگاه خودمان را در این بانک حفظ کنیم بلکه به دنبال بهبود آن هستیم.

طیب نیا با اشاره به برگزاری اجلاس قرقیزستان در هفته آینده گفت: امیدوارم این اجلاس برای بانک توسعه اسلامی نتایج مثبتی را در بر داشته باشد.

وزیر اقتصاد کشورمان در پایان کسب رتبه برتر توسط بانک توسعه اسلامی را به رئیس این بانک تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این دیدار، احمد محمد علی رئیس بانک توسعه اسلامی با ابراز خوشحالی از این ملاقات، این دیدار را یکی از فرصت های مهم برای دو طرف عنوان کرد.

احمد محمدعلی با ابراز تشکر از حمایت های ایران از بانک توسعه اسلامی از ایران برای شرکت در اجلاس آلماتی قرقیزستان دعوت کرد.

وی دریافت و اطلاع از نظرات کشورهای عضو را به عنوان اهداف اصلی اجلاس قرقیزستان بر شمرد و گفت: دریافت بازخورد و ارزیابی اعضا از ۴۰ سال فعالیت بانک و نیز تعیین راهبردهای ده سال آینده با استفاده از خروجی این ارزیابی ها، دو حوزه اصلی اهداف این اجلاس است.

محمدعلی همچنین خواستار ارائه نظرات وزیر اقتصاد کشورمان در ارزیابی عملکرد این بانک طی ۴۰ سال گذشته شد.

رئیس بانک توسعه اسلامی با ابراز خرسندی از تشکیل کارگروهی برای بررسی و مشکلات پروژه ها پس از اجلاس واشنگتن در ایران گفت: هر یک از مشکلاتی که بخاطر رویه های داخلی بانک توسعه اسلامی باشد قول می دهم در جهت حل آن تلاش نمایم.

محمدعلی ابراز امیدواری کرد: در سفر آتی معاون بانک توسعه اسلامی به ایران دروازه های جدیدی برای ارتقاء روابط این بانک با ایران باز شود.

وی با بیان این مطلب که مذاکرات نزدیکی از سوی بانک توسعه اسلامی با صندوق توسعه ملی ایران آغاز شده اظهار داشت: مطمئناً از ظرفیتهای این صندوق استفاده خواهیم کرد.

محمدعلی با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه دستاوردهای علمی ایران این موفقیت را به مردم ایران تبریک گفت.