به گزارش پارس به نقل از فارس، سید فرهاد ظهور پرواز اظهار داشت: شرکت ریلی نورالرضا برای حمل مسافر تأسیس شد؛ این شرکت در حال حاضر ۶۴ دستگاه واگن دارد که شامل پنج دستگاه واگن رستوران، پنج دستگاه واگن مولد برق و ۵۴ دستگاه سالن مسافری است.

وی با بیان اینکه این واگن ها ساخت کشور چین است، اضافه کرد: در قراردادی که قبل از سال ۸۹ به امضاء رسید، ساخت این واگن ها توسط کشور چین آغاز و از اواخر ۸۹ به تدریج وارد کشور شد.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا بیان کرد: طبق قرارداد مذکور پنج دستگاه مولد برق نیز وارد کشور شده است که منتظر ورود هیئت چینی برای راه اندازی آن هستیم.

* متنوع سازی نرخ ها سرعت و ساعت حرکت قطار ها را تغییر داد

ظهور پرواز اظهار داشت: پس از قانون متنوع سازی نرخ های بلیت قطار که از ۲۱ آذرماه امسال اعمال شد، سرعت حرکت قطارهای ما نیز افزایش یافت و از سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ملزم به سیر با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت شدیم.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا ادامه داد: البته همزمان با متنوع سازی نرخ ها، بر حضور پزشک در قطار و افزایش خدمات به مسافران تأکید شد.

ظهور پرواز با اشاره به تغییر ساعت حرکت قطار ها پس از متنوع سازی نرخ ها، افزود: همین افزایش سرعت قطارها موجب شد راه آهن جمهوری اسلامی ایران، فعلاً ساعت حرکت قطارهای ما را نیز تغییر دهد که این امر موجب کاهش استقبال مسافران شد.

وی توضیح داد: به دلیل کیفیت بالای واگن های این شرکت و اینکه واگن های ما واگن خواب است، اغلب مسافران بلیت های ما را تهیه می کردند و ساعت سیر به نحوی تعیین شده بود که در مسیری پرتردد مثل تهران مشهد مسافران ۷ صبح به مشهد می رسیدند یا در مسیر برگشت ۸ صبح در تهران بودند، اما در حال حاضر و پس از متنوع سازی نرخ ها و تغییر ساعت حرکت، مسافر تهران-مشهد ساعت ۱ صبح به مشهد می رسد، که این ساعت نامناسب، موجب کاهش استقبال مسافران و طبیعتاً کاهش ضریب اشغال شده است.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ضریب اشغال صندلی های ناوگان، اضافه کرد: برنامه ریزی کرده ایم از ۱۶ دی ماه (امروز) بلیت های خود را با درصدی تخفیف ارائه دهیم تا ضریب اشغال صندلی ها در این ایام افزایش یابد.

ظهور پرواز تأکید کرد: از امروز نرخ های خود را بسته به زمان پیک و غیر پیک (کم تردد و پرتردد) شناور می کنیم؛ قیمت بلیت قطار های خود را با نرخ های قبل از ۲۱ آذر می فروشیم و فقط در ایام پیک بلیت با نرخ جدید ارائه می دهیم.

وی بیان کرد: برنامه ریزی کرده ایم موضوع متنوع سازی نرخ را ادامه دهیم تا از بحران ضریب اشغال پایین و کمبود مسافر خارج شویم زیرا افزایش ضریب اشغال برای ما مهم است.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا با بیان اینکه در مسیرهای تهران مشهد، تهران کرمان، تهران اهواز و مشهد اصفهان سیر داریم، گفت: نرخ بلیت های این شرکت فعلاً در مسیرهای موجود، با قیمت قبلی ارائه می شود.