به گزارش پارس به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه بحران آب و موضوع محیط زیست به دو مسئله کلیدی و مهم در کشور تبدیل شده است، گفت: برای حل مشکلات و نگرانی ها در این موارد، ضمن پیگیری کارهای در دست اجرا، باید برنامه و راهکاری جدی تر و فراتر از موضوعات جاری را در دستور کار قرار دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح های پیشنهادی برای حل بحران آب کشور، اظهار داشت: باید بررسی های دقیقی انجام شود تا مشخص گردد که آیا انتقال آب از کشورهای دیگر قابل تحقق است یا خیر.

وی افزود: باید طرح هایی قابل اجرا و قابل تحقق تدوین شود تا بتوان برای آن سرمایه گذاری کرد و در بودجه سالانه به آن اعتبار تخصیص داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کمبود آب و بحران این مایه حیاتی موجب برخی فشارها و مشکلات در جامعه و به خصوص در استان های مبتلا به این بحران می شود، گفت: باید برای رفع این معضلات و برای انسجام ملی تدبیری اندیشیده شود تا میزان بروز این گونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت منابع و مصارف زاینده رود، مسائل و چالش های آن و همچنین انتظارات و اقدامات مورد نیاز برای آینده ارائه شد.

در این نشست همچنین مشکل و معضلات زاینده رود از زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی برای برون رفت از شرایط بحران پیشنهاد شد.