به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده درباره وضعیت بودجه بخش صنعت و معدن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور توضیح داد: ما به دنبال آن هستیم که از راه های غیردولتی تامین مالی پروژه های صنعتی و معدنی را انجام دهیم که در این راستا جذب منابع از خارج از کشور و همچنین بخش خصوصی داخلی در اولویت قرار دارد. قصد داریم بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی و معدنی تشویق و ترغیب کنیم.

او با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ها هیچ بودجه ای نداریم، گفت: بودجه عمومی اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن عمدتا مربوط به انجام یک سری کارهای زیربنایی مانند اکتشاف یا کمک های فنی و کمک های اولیه می شود. به عنوان مثال در زمینه معدن درصدی به استناد ماده ۱۲ که حق مالکانه دولت است را می گیریم که بخش عمده آن به خزانه واریز می شود و بخشی از آن نیز بازمی گردد.

نعمت زاده افزود: پیش بینی می شود حدود ۲۲ درصد از منابع حاصل از بهره مالکانه معادن به همین بخش بازگردد و صرف انجام کارهای زیربنایی در بخش معدن شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا بودجه ای برای اجرای طرح های هفت گانه فولادی در نظر گرفته شده است یا خیر نیز گفت: خیر. طرح های فولادی هیچ بودجه عمومی ندارند و ما در حال شریک کردن بخش خصوصی و جذب منابع این بخش برای تکمیل طرح های فولادی هستیم.