به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه مراسم رونمایی از سه محصول جدید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو جمع بندی و آماده شده است.

وی با بیان این که به زودی این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد خاطرنشان کرد: پیش از قرائت گزارش در صحن امکان بیان جزییات آن وجود ندارد.

رحمانی ادامه داد: موضوع عدم پایبندی پژو به قرارداد همکاری اش با ایران خودرو نیز مطرح بوده و در دست بررسی قرار دارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر حقوقی خسارات وارد شده از ناحیه قطع همکاری پژو را بررسی می کند.

وی با بیان این که قرارداد همکاری پژو با ایران بین سران کشورها منعقد شده بود تصریح کرد: پژو با ترک ایران به قرارداد خود عمل نکرد و در نتیجه تبعات ناشی از آن در دست پیگیری است.

رحمانی با بیان این که مجلس موافق تزریق نقدینگی به بخش تولید است تصریح کرد: تزریق نقدینگی به بخش تولید هیچ گونه تورمی را نداشته و باعث افزایش تولید و خروج از رکود تورمی خواهد شد.

تولید خودرو در ایران به نفع خارجی ها است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید خودرو در ایران به نفع خودروسازان خارجی است، با این حال نباید به راحتی بازار در اختیار آنها قرار گیرد.

  رحمانی همچنین در مراسم رونمایی از سه محصول جدید ایران خودرو دیزل اظهار کرد: هر شرکت خارجی که می خواهد با ایران همکاری کند باید محصولات با کیفیت را در کشور تولید کند.

وی با بیان این که به عنوان مثال پژو در صورت همکاری مجدد باید خودرویی را که در فرانسه تولید کند در ایران تولید کند خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد کل تولید پژو از بازار ایران بود و نباید بازار ۸۰ میلیونی را به راحتی در اختیار خارجی ها قرار داد.

وی ادامه داد: تولید خودرو در دو سال اخیر در کشور کاهش یافته که باید جبران شود، به گونه ای که طبق برنامه تولید خودرو باید به سه میلیون دستگاه در سال برسد.

وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند که ما در صنعت خودرو مزیت نداریم اما اعتقاد من این است که از نظر نیروی انسانی و زیرساخت ها، پتانسل لازم برای شکوفایی صنعت خودرو در ایران وجود دارد.

وی با بیان این که امروز سیاست اصلی دولت حمایت از تولید ملی است تصریح کرد: در این شرایط خرید کالای ایرانی وظیفه مردم و تولید کالای با کیفیت وظیفه مصرف کنندگان است.