به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حالی که بیش از سه ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد، حل مشکلات و معضلات اقتصادی همچنان به عنوان مهمترین مطالبه مردمی جزو رئوس برنامه های دولت جدید است.

یکی از این مباحث موضوع چگونگی پرداخت یارانه نقدی است که در تبلیغات انتخاباتی نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد و اکنون دولت می خواهد با جمع بندی نظرات مختلف نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

در این زمینه پیشنهاد دهنده نماد" کلید" به دولت روحانی با توجه به مشکلات متعددی که دولت برای اصلاح امور با آن دست به گریبان است، پیشنهاد جدیدی در زمینه دریافت یارانه ها با عنوان کمپین « نه به یارانه نقدی» مطرح کرده است.

مصطفی حسنی در این طرح که با استقبال در شبکه های اجتماعی مواجه شده از هنرمندان، ورزشکاران و سایر افراد سرشناس درخواست کرده است در این زمینه با مردم سخن بگویند.

وی درباره این طرح با بیان اینکه من تنها از مردم خواهش می کنم که به این موضوع فکر کنند، اظهار کرد: بسیاری از اقتصاددان معتقدند اگر دولت از بند مشکلات روزمره و فعلی رها شود، تحول جدی درعرصه اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

حسنی با یادآوری این سخن روحانی که کلید خود مردم هستند، تصریح کرد: این پیشنهاد با تهیج افکارِعمومی قشرهای توانای جامعه و ایجاد مشوق هایی برای افراد در قالب طرح هایی که دولت آن را به واسطه درخواست های جمعی مردم ایجاد می کند، قصد دارد بار هزینه های سنگین اجرای قانونی این طرح را بردارد.

حسنی با تاکید بر اینکه این اتفاق باعث می شود دولت چابک تری داشته باشیم، بیان کرد: به دور از هر گونه شعار باید بدانیم اگر چه امروز مقادیری پول نقد به عنوان یارانه می گیریم، اما فرصت هایی که با این امر می سوزانیم غیرقابل برگشت است.

مبدع استفاده از نماد کلید با اظهار اینکه سنگینی باری که در حوزه اقتصادی بر روی دوش رییس جمهور و دولت وجود دارد، قابل حس است، تاکید کرد: انصراف مردم از دریافت یارانه ها باعث می شود دولت چابک تری داشته باشیم و دولت چابک تر بیشتر می تواند به کمک همه مردم بیاید.

وی با اظهار اینکه سختی کشیدن برای یک هدف ملی آن هم برای مدتی کوتاه درخواست بزرگی نیست، بیان کرد: کسانی که نیازمند دریافت یارانه نیستند می توانند به جای دریافت یارانه در تعاملی با دولت حداقل برای دو سال به آن فرصت دهند تا مسائل و مشکلات اقتصادی را چاره و تدبیر کند.