به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عیسی امامی در رابطه با چگونگی وضعیت تجدید نظر در دستور العمل قیمت گذاری خودرو که مقرر بود شورای رقابت در فاصله دو هفته ای این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام نماید، اظهارداشت: با توجه به استعفای رئیس شورای رقابت هنوز جلسه خاصی در مورد بررسی تجدید نظر در دستور العمل قیمت گذاری خودرو صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای ارزیابی اطلاعات ارسالی خودروسازان وجود دارد، افزود: نباید تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو را به صورت دستوری پیگیری کرد. البته باید این نکته را هم متذکر شوم که طی جلسات کارشناسی انحصاری بودن بازار خودرو امری تأیید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیر انحصاری بودن این بازار عنوان شود.

این عضو شورای رقابت اضافه کرد: وزیر صنعت و خودروسازان بر کارشناسی بودن دستور العمل قیمت گذاری خودرو موارد متعددی را مطرح نموده اندکه بنده نیز باید بگویم فرمول دستور العمل قیمت گذاری خودرو با در نظر گرفتن شاخص های نرخ تورم بخشی و استاندارد سازی در هر مقطع امکان به روز شدن قیمت ها را به وجود آورده است.

امامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان تغییر مرجع قیمت گذاری خودرو مطابق عرضه و تقاضا نیست، گفت: در حال حاضر دولت به هر شکلی در حوزه خودرو دخالت می کند که بر همین اساس بازار خودرو هنوز انحصاری و تعیین دستور العمل قیمت گذاری آن بر عهده شورای رقابت است.

وی اضافه کرد: البته خودروسازان در اعتراض دستور العمل قیمت گذاری خودرو باید به نرخ تورم بخشی و مؤسسه ملی استاندارد در استاندارد سازی محصولات نیز توجه نمایند چراکه فرمول قیمت گذاری براساس اطلاعات ارسالی این بخش ها تعیین شده است.