به گزارش پارس به نقل از فارس، پس از اعلام شرکت آمریکایی جنرال موتورز مبنی بر فروش ۷ درصدی سهام خود در شرکت پژو، سهام این شرکت خودرو سازی فرانسوی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از اعلام شرکت آمریکایی جنرال موتورز مبنی بر فروش ۷ درصدی سهام خود در شرکت پژو، سهام این شرکت خودرو سازی فرانسوی کاهش قیمت یافت.

دولت فرانسه ممکن است در گفت وگوهای مربوط به یافتن یک سرمایه گذار بزرگ که ممکن است شرکت چینی دانگ فنگ باشد، دخالت کند.

با این اقدام جنرال موتورز سهام شرکت پی اس ای پژو-سیتروئن که در روز پنجشنبه ۹.۷۸ یورو بود، در اوایل معاملات روز جمعه به ۹.۵۹ رسید.

سقوط سهام شرکت پژو پس از آن روی داد که شرکت جنرال موتورز آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، قصد خروج از شرکت پژو را داشته و دیگر نیازی به پشتیبانی سهام خود در این شرکت نمی بیند.

ائتلاف این دو شرکت خودروسازی در مارس ۲۰۱۲ آغاز شد، ولی افت بازار خودروی اروپا، هر دوی شرکت های پژو و زیر مجموعه آلمانی جنرال موتورز، شرکت اپل را تحت تاثیر قرار داد.

این شرکت فرانسوی تاکید کرده است، در حال گفت وگو با شرکت دانگ فنگ چین بر سر سهامداری مشترک است.

شرکت پژو دومین خودرو ساز اروپایی پس از شرکت فولکس واگن آلمان محسوب می شود.

شرکت پژو همواره تحت سیطره خانواده پژو بوده است، اما گزارش ها حاکی است اعضای این خانواده پس از سال ها زیان کلان و استراتژی ضعیف در حال عقب نشینی از اداره این شرکت هستند.

آرنود مونتبورگ (Arnaud Montebourg) وزیر بازسازی صنعتی فرانسه در مورد احتمال دخالت دولت فرانسه در فروش سهام شرکت پژو گفت: احتمال ورود دولت فرانسه بر سر سرمایه این شرکت زیان ده هر روز قوت بیشتری پیدا می کند، اما فعلا اجازه می دهیم شرکت ها به گفت وگوهای میان خود ادامه دهند.