به گزارش پارس به نقل از تسنیم, علیرضا خسروی افزود: دولت خودش از جزئیات طرح هایی مانند مسکن اجتماعی و حمایتی اطلاعی ندارند. در مجموعه دولت آخوندی وزیر راه و شهرسازی یک چیزی می گوید، مشاور وزیر چیز دیگری می گوید، این در حالی است که معاونت های وزارت راه هم چیز دیگری می گویند.

وی با تاکید بر این که دولت و وزارتخانه هنوز به یک اجماع واحدی در این زمینه نرسیده اند، ادامه داد: به عنوان مثال عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی می گوید آن چیزی که آخوندی گفت نظر من نبود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که دولتی ها هنوز به یک قرائت واحد برای مسکن اجتماعی نرسیده اند، تصریح کرد: مسکن اجتماعی یک طرح شکست خورده است، در این طرح می خواهند سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ماند کمیته امداد، بهزیستی و… بسازند.

خسروی با تاکید بر این که دولت هیچ برنامه ای برای جوان در شرف ازدواج ندارد، گفت: هدف مسکن اجتماعی این است که جوان تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار بگیرد و پس از آن یک برنامه ای برایش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: قرارمان با وزار این نبود، قرار این بود که وزار کسانی باشند که گواهی پایه یک داشته باشند. نه این که بخواهیم به آنها آموزش رانندگی بدهیم. وزار باید سوار خودرو شوند و با سرعت حرکت کنند.

خسروی یادآور شد: دولت قبلی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ساخته بود. دولتی که نتواند برای ساخت دو میلیون واحد برنامه ریزی کند مطمئن باشید در بحث مسکن شکست خواهد خورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که هم اکنون ۱۲ میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند، اظهار کرد: تا ۱۰ سال آینده ۱۶ میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه می شود یعنی ۲۸ میلیون نفر. بنابراین ۱۴ میلوین واحد مسکونی برای این افراد می خواهیم. از سوی دیگر حدود ۶ میلیون واحد مسکونی در بافت های فرسوده باید ساخته شود که در مجموع تا ۱۰ سال آینده باید ۲۰ میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

خسروی با اشاره به این که باید برای ساخت سالانه ۲ میلیون واحد مسکونی برنامه ریزی صورت گیرد، اظهار کرد: بخشی از این نیاز از طریق صنعتی سازی، بخشی در رده های حمایتی و بخش دیگری به صورت خودمالک ساخته شود و دولت باید سالانه ۲ میلیون واحد مسکونی بسازد.

وی با تاکید بر این که مقداری از عقب ماندگی ها مسکن کشور با طرح مهر جبران شد، تصریح کرد: اما مدتی که بگذرد و دولت نتواند از ذخیره مسکن مهر استفاده کند، مطمئن باشید قیمت مسکن افزایش می یابد و کسی هم نمی تواند آنرا کنترل کند.