به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی معقولی معاون مدیر کل مرکز واردات وامور مناطق آزادو ویژه در بخشنامه ای حقوق گمرکی وسود بازرگانی کالاهای مشمول ردیف تعرفه راجهت اجرا به گمرکا ت کشور ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه مورخ ۹۲.۹. ۱۸ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران و تصویر نامه مورخ ۹۲.۹. ۱۲ هیات محترم دولت و ضمائم در خصوص جمع حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای مشمول ردیف های تعرفه (۹۹ردیف) به شرح جداول پیوست (۹برگ) ارسال و خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس حقوق گمرکی و سود بازرگانی مندرج در جداول پیوست و با رعایت کامل سایر مقررات اقدام فرمائید.

بر اساس این بخشنامه، به منظور تامین نیاز داخلی سود بازرگانی برخی از کالاها از جمله دستگاه های تلفن با سیم و گوشی های بی سیم، شابلون دستگاه چاپ روتای با عرض دو متر و کمتر، مونومر استات وینیل و مکمل غذایی کاهش می یابد.

همچنین در راستای حمایت از تولید داخلی، سود بازرگانی مجموعه توربین ژنراتور نیروگاهی، با قدرت بیشتر از ۵۰۰۰ کیلو وات و با قدرت بیشتر از ۴۰ مگاوات از ۱۵ درصد به ۲۲ درصد افزایش می یابد.

برای چندین ردیف کالا نیز اصلاح حقوق گمرکی و سود بازرگانی و ردیف تعرفه جدید ایجاد شده است.