به گزارش پارس به نقل از مهر، سید محمد پژمان با اشاره به اینکه برنامه دولت اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و تامین زمین برای دهک های پایین جامعه است، گفت: برای حل مشکل این اقشار همه بخش های جامعه باید اهتمام داشته باشند و البته دولت هم باید محور این قضیه باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری ها هم باید در کنار نهادها و سازمان های حمایتی نقش داشته باشند، اظهار داشت: خیرین هم که در بخش های مدرسه سازی، ساخت مراکز بهداشتی، تامین معیشت مردم و سرپناه تاکنون کمک زیادی کرده اند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم با محوریت کارهای اساسی دولت در تامین زمین، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و منابعی که از منابع داخلی و درآمدهای دولت دراختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد، واحدهای مسکونی در مناطق مناسب و با کیفیت مناسب برای این خانوارها تامین شود.

پژمان با اشاره به اینکه مساحت واحدها باید متناسب با نیاز خانوارها باشد، افزود: این واحدها با مساحت های کم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که بر این اساس میانگین واحدها ۵۰ متر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خانوارهایی که فرزند دارند می توانند از ۶۵ تا ۷۰ متر استفاده کنند، بیان کرد: اما خانوارهایی که به تازگی ازدواج کردند در مساحت های کمتر ۳۵ و ۴۰ متری هم امکان زندگی دارند بنابراین به دنبال اجرای این طرح هستیم.